اعتبار مدارس عشایری در دولت سیزدهم ۴۰ برابر شد/ساخت ۷ هزار فضای آموزشی

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم شهید جمهور ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی بود، گفت: برای تحقق این هدف، اعتبار مدارس عشایری در مقایسه با سال‌های گذشته ۴۰ برابر شد و به ۴۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اظهار کرد: "بهره‌مندی دانش‌آموزان از سهم مناسب خود در همه مناطق کشور به ویژه مناطق دوردست و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در مناطق محروم" این جمله و تاکیدات بعدی مقام معظم رهبری بر عدالت آموزشی سبب شد یکی از برنامه های مهم شهید جمهور در آموزش و پرورش پیگیری ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی باشد.

وی ادامه داد: همچنین با دستور شهید جمهور مبنی بر رایگان شدن تحصیل دانش آموزان دهک‌های یک تا چهار در مدارس سمپاد تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم و دهک‌های یک تا چهار در مدارس تیزهوشان تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص یافت و یک پنجم معلمان کشور طی دو سال اخیر جذب شدند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس برگشتند و تاکنون بیش از هفت هزار فضای آموزشی با کمک خیرین به بهره برداری رسیده است که حدود ۶۴ درصد از آن در روستاهایی از حاشیه شهرهاست و بیش از ۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی اضافه شده است.

صحرایی یادآورشد: با حضور بیش از ۲۵ هزار معلم جهادی و نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی، پویش هایی برای رفع مشکل دانش‌آموزان مناطق محروم راه‌اندازی شد، طرحی که از طریق آن بهسازی و شاداب‌سازی ۶۸ هزار کلاس درس مناطق کم‌برخوردار صورت گرفت.

به گفته وی، همچنین در حوزه گرمایش و سرمایش حدود ۱۰ هزار کلاس درس استاندارد سازی و در تجهیزات هنرستانی نیز حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در استان‌های مختلف توزیع شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: در سال جاری فقط در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی بالای ۷ نفر را جمع‌آوری کردیم و مدرسه خوب و مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و بیش از ۲۱۰۰ فضای ورزشی افتتاح شد که اینها، تنها بخشی از اقدامات دولت شهید جمهور در حوزه عدالت آموزشی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha