۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها رفته‌اند/تعلق سرانه به مدارس روستایی و محروم

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها رفته‌اند، اظهارداشت: سرانه‌های مدارس محدود است و این سرانه از این به بعد به مدارس شبانه‌روزی و مناطق روستایی و محروم تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی در آستانه انتخابات به دانش آموزان، گفت: ماموریت و هسته کانونی آموزش و پرورش دانش آموزان هستند، در حوزه کتاب درسی، برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی باید با محوریت دانش آموزان باشد. هر اتفاقی در آینده ایران رقم خورد، باید بذر آن در مدرسه کاشته شود، مسائل اقتصادی، سلامت، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باید از مدرسه آغاز شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه نمایندگان و مسئولان اقدامات خود را باید از مدرسه آغاز کنند.

صحرایی یادآور شد: واقع بینی اهمیت بسیاری دارد و باید بر مناطق محروم متمرکز شویم، جمهوری اسلامی منابع خود را در مناطق محروم گذاشته است و از مرزها و حاشیه‌های کشور آغاز کردیم اگر ایران قوی است، به دلیل این است که مرزهای قوی داریم.

وی گفت: جنوب کرمان به دستور رییس جمهور یک استان خواهد شد و قرار است منابع استانی دریافت کند و حتی مجوز دانشگاه فرهنگیان جیرفت را هم صادر کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با داده کم نتیجه‌گیری بزرگ نباید کرد چرا که انسان را به خطر می‌اندازد، دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰ هزار دانشجو دارد و ممکن است یکی هم خطایی انجام داده باشد.

صحرایی گفت: هر تصمیم نقطه‌ای از آینده‌ای را رقم می‌زند، کنکور آسیب بسیاری به نظام تعلیم و تربیت زده بود، پس از اعمال تاثیر سهم مناطق محروم از دانشگاه‌های برتر ۷۰ درصد افزایش یافت و پیشتر شهرهای بزرگ ۵۰ تا ۱۵۰ درصد سهم در پذیرش دانشگاه داشتند.

وی افزود: سازمان تعلیم و تربیت کودک سامان یافته و آیین‌نامه برای تربیت کودکان داریم، سمپاد در دولت گذشته تعطیل شد و اواخر دولت قبل این سازمان بازگشت و اکنون ۳۵ درصد رشد داشته است. بیش از ۵۵ درصد مدارس سمپاد از دهک‌های ۱۰ و۹ جامعه هستند.

۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها رفته‌اند/تعلق سرانه به مدارس روستایی و محروم

۶ هزار و ۹۰۰ مدرسه در ۶ ماه تکمیل شد

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۰۰ مدرسه در ۶ ماه ساخته و تکمیل شد، مدارس مرکزی و شبانه روزی در اولویت ما قرار دارد.۲ هزار و ۱۶۰ فضای ورزشی در ۳۰ ماه ساخته و تکمیل شده است.

صحرایی با بیان اینکه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است، افزود: سال آینده هزار مشاور استخدام می‌شود و غربالگری دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۸ حکم برنامه هفتم برای آموزش و پرورش است، گفت: چاپ سپاری کتاب‌های درسی سال آینده انجام شده و قرار است ۱۵۵ میلیون کتاب چاپ شود که ۱۵۳ میلیون جلد در میان دانش آموزان توزیع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امسال ۵۰ هزار معلم استخدام شدند و سال آینده قرار است ۷۲ هزار نفر را استخدام کنیم که حجم بسیاری از این معلمان به مناطق محروم می‌روند.

۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها رفته‌اند/تعلق سرانه به مدارس روستایی و محروم


انجام شاداب سازی ۱۰۰ هزار کلاس درس با کمک دانش آموزان

وی افزود: هفت پروژه ملی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد و براین اساس دانش‌آموزان در هر دوره تحصیلی باید یک مهارت آموزش ببینند، همچنین امسال شاداب سازی ۱۰۰ هزار کلاس درس با کمک دانش آموزان انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان خودشان رای دهند و از والدین هم بخواهند که رای دهند چرا که آینده کشور با هر یک رای ساخته می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش بدون جانب‌داری تلاش کرده تا بصیرت مردم نسبت به هر رای افزایش یابد، هر مقدار بخواهیم آینده شکوفاتر باشد، باید در انتخابات شرکت کنیم. رای دادن امنیت داخلی و خارجی ما را تامین می‌کند.

صحرایی ادامه داد: تأمین معلم، اوقات فراغت، انسداد بیسوادی، توجه به تجهیزات مدارس و تضمین کیفیت از سایر پروژه‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تضمین کیفیت گفت: در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳، دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای نخستین بار معلمان را ارزیابی می‌کنند و این نظرات را در ارتقای معلمان لحاظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در مواردی همچون نظم و انضباط کلاسی توسط معلم، صبوری او در مواجهه با دانش‌آموزان، قدرت انتقال مفاهیم و... نظر می‌دهند و براین اساس به معلمان کارنامه می‌دهیم که در ارتقای رتبه او نیز تاثیر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha