۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85504177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقتصاد، مهاجرت و جنگ؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در انتخابات پارلمان اروپا

تهران- ایرنا- نظرسنجی‌ها درباره کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا نشان داد که اقتصاد، مهاجرت و درگیری ها بین المللی، سه نگرانی اصلی رای‌دهندگان در انتخابات پارلمان اروپا را تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، رویترز با اشاره به نتایج انتخابات پارلمان اروپا تا یکشنبه شب نوشت: این نتایج نشان داد که ناسیونالیست ها و احزاب بدبین به افزایش قدرت اتحادیه اروپا، با حمایت از کاهش موج مهاجرت، رفع نگرانی های اقتصادی شهروندان و لغو سیاست های سبز این قاره توانستند دستاوردهایی را کسب کنند.

رویترز نوشت: نظرسنجی پلتفورم فوکال دیتا که با این خبرگزاری به اشتراک گذاشته شده، نشان می دهد، «بهبود وضعیت اقتصادی» و «کاهش تورم» دو موضوع اصلی و اولیه ای بود که شهروندان اروپا در پاسخ به این سوال که مهم ترین مسئله تاثیرگذار بر رای آنها چه چیزی بوده است، مطرح کردند.

«درگیری های بین المللی و جنگ» موضوع بعدی نگران‌کننده برای رای‌دهندگان بوده است.

نظرسنجی از ۶ هزار شهروند پنج کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و لهستان در کنار سوئد، نشان داد که «مهاجرت» و موضوع «پناهندگان» دغدغه سوم اصلی شهروندان اروپایی را تشکیل می دهد.

این نظرسنجی در روز ۶ ژوئن (۱۷) اولین روز آغاز انتخابات پارلمان اروپا انجام شد.

کاهش «بی عدالتی» از دیدگاه آنها چهارمین موضوع تاثیرگذار بر آراءشان بود و پاسخ دهندگان مسئله «تغییرات آب و هوایی» را در رتبه پنجم فهرست مسائل تاثیرگذار بر آرای خود عنوان کردند.

در انتخابات پارلمان اروپا، احزاب سبز بزرگترین بازندگان انتخابات بودند و نتایج اولیه نشان دادکه آنها ۱۸ کرسی را از دست خواهند داد و ۵۳ نماینده در پارلمان خواهند داشت.

بر اساس این نظرسنجی در کشورهایی مانند سوئد و اسپانیا که سالها دچار خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده اند، تغییرات آب وهوایی در رده سوم نگرانی های شهروندان قرار داشت.

در فرانسه، ایتالیا و لهستان، رای دهندگان اعلام کردند، نگرانی ها بر سر مسائل اقتصادی اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر آرای آنها بوده است.

در فرانسه مهاجرت دومین عامل نگران‌کننده را تشکیل می داد و دومین دغدغه اصلی رای دهندگان در ایتالیا و اسپانیا جنگ بود.

پاسخ دهندگان آلمانی در این نظرسنجی مهاجرت و موضوع پناهندگان را دغدغه اولیه خود عنوان کردند. جنگ و مسئله اقتصاد دغدغه بعدی آنها را تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha