۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85517771
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرکز نفس سمنان ۲۰۰ خانواده را از سقط جنین منصرف کرد

سمنان - ایرنا - مسوول بسیج جامعه پزشکی سمنان گفت: انصراف از ۲۰۰ سقط جنین و ثبت تولد ۱۵۷ نوزاد از موفقیت‌های مرکز نفس(نجات فرزندان سقط) این استان طی هشت ماه از آغاز فعالیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل منشی‌زاده روز یکشنبه در نشستی با حضور سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در مرکز نفس سمنان افزود: هشت ماه از افتتاح و فعالیت سه مرکز نفس در شهرهای مختلف این استان می‌گذرد و ۲ مرکز نفس در گرمسار و یک مرکز در مهدی‌شهر فعال است که هنوز به‌صورت رسمی افتتاح نشدند.

وی از ساماندهی و تشکیل جمع ۱۷۰ نفره از متخصصان به همت بسیج جامعه پزشکی سمنان خبر داد و افزود: این متخصصان در حوزه جمعیت و جلوگیری از سقط جنین در مرکز این استان در حال کار و فعالیت هستند.

وی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی سمنان با استفاده از ظرفیت متخصصان مرکز نفس تاکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش در سطوح مختلف آموزشی برگزار کرد.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سمنان گفت: نشست‌های آموزشی به‌صورت مستمر در ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان در حال برگزاری است و هیچ اداره و دستگاهی در سمنان نیست که مرکز نفس را نشناسد.

مرکز نفس سمنان ۲۰۰ خانواده را از سقط جنین منصرف کرد


وی با بیان اینکه مرکز نفس سمنان عضو رسمی قرارگاه جوانی جمعیت استانداری محسوب می شود و اتفاق‌های خوبی تاکنون رقم خورده است، گفت: مدیرکل پیشگیری از جرم دادگستری و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، استانداری، سازمان تبلیغات و سازمان بازرسی از مرکز نفس دعوت کردند و خواسته‌اند که اگر دستگاهی در این حوزه کم‌کاری می‌کند، این کم‌کاری‌ها جمع‌بندی و به سازمان بازرسی گزارش شود.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سمنان از توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌ها، ارایه ۹ مورد جهیزیه به بانوانی که در دوران عقد باردار شدند و به دلیل نداشتن جهیزیه تصمیم به سقط جنین داشتند و توزیع ۱۴۰ بسته سیسمونی خبر داد و گفت: حمایت‌ها در بخش‌های مختلف اعم از غذا، دارو، پوشاک و درمان در حال انجام است.

منشی‌زاده خاطرنشان کرد: وضعت رشد جمعیتی در سمنان مطلوب نیست و به همین منظور مرکز نفس این استان با اهتمام در این موضوع ورود کرد و با اقدام‌هایی که در این مرکز انجام شد ۱۵۷ کدملی جدید ثبت شد.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سمنان با بیان اینکه مرکز نفس فاقد چارچوب اداری است و کارها به‌صورت مردمی و جهادی انجام می‌شود، گفت: بسیج جامعه پزشکی کار جهاد تبیین در زمینه فرزندآوری را در همه سطوح پیگیری و اجرا می‌کند.

مرکز تخصصی مردمی «نفس» یا «نجات فرزندان سقط» در استان سمنان با محوریت تحقق جوانی جمعیت و پیشگیری از سقط جنین در مهر ۱۴۰۲ افتتاح شد.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است، با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران محسوب می‌شود و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، هفتمین استان ایران و در کنار ایلام، دارای کم‌ترین میزان جمعیت در بین استان‌های کشور است.

با وجود اینکه ۳۸ درصد از جمعیت استان سمنان را جوانان تشکیل می دهند، این استان در پایین‌ترین رتبه فرزندآوری کشور پ ساز گیلان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha