شعله‌های آتش‌، مراتع، جنگل و زمین‌های کشاورزی گیلانغرب را فرا گرفت
عکس آرشیوی است

قصرشیرین- ایرنا- بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل‌ها، مراتع و زمین‌های کشاورزی زیر کشت غلات شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه از یکشنبه شب دچار آتش سوزی شده و همچنان ادامه دارد.

فرماندار گیلانغرب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مزارع این شهرستان به دلیل پدیده رعد و برق شب گذشته گفت: از شب گذشته آتش سوزی وسیعی مراتع جنگل‌ها و مزارع کشاورزی شهرستان گیلانغرب در مناطق جنگلی حیدریه، ویژنان، چله، ناودار، ارتفاعات بیمار و سرکش این شهرستان را فراگرفته و این مناطق همچنان در آتش می سوزد.

علیرضا نظری اظهار کرد: بیش از ۱۶ ساعت است که همه نیروها با تمام توان و ماشین آلات و تجهیزات در حال مقابله با آتش سوزی هستند ولی سخت گذر بودن برخی از مناطق و وزش باد، مهار آتش را در بیشتر مناطق با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: به منظور مهار آتش در نقاط سخت گذر نیاز به وجود بالگرداست که به مرکز استان کرمانشاه درخواست شده است.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: تا این لحظه بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع و ۵۴ هکتار از مزارع گندم و جو مناطق حیدریه، ویژنان و چله طعمه حریق شده و آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

برداشت گندم از سطح ۳۰ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم شهرستان گیلانغرب آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با عملکرد ۲ تن در هکتار در مجموع بیش از ۶۰ هزار تن محصول گندم از مزارع گیلانغرب برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha