۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85504337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوان‌ترین خیر مدرسه‌ساز خراسانی در زادگاهش مدرسه می‌سازد

تایباد- ایرنا- مدیر اداره آموزش و پرورش تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: جوان‌ترین خیر مدرسه‌ساز این استان از اهالی روستای «ریزه » بخش میان ولایت شهرستان تایباد در حال ساخت مدرسه‌ای ۶ کلاسه با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی است.

محمود افکن پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خیر مدرسه‌ساز که ۲۲ سال سن دارد به یاد پدر مرحوم خود «عبدالرسول قربانی» که در سانحه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه ( شهریور ۱۳۹۴) جان خود را از دست داد، در محل تولد و سکونت خود "روستای ریزه " این بنا آموزشی را احداث می کند.

وی اظهار کرد: این فضای آموزشی در مقطع متوسطه اول پسرانه و در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال احداث است.

مدیر اداره آموزش و پرورش تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: این خیر نیک اندیش ۳۰ درصد هزینه های ساخت این مدرسه را عهده دار شده است که ۷۰ درصد دیگر آن از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی پرداخت می‌شود.

افکن پور با بیان این‌که در سال جاری تفاهمنامه ساخت ۱۱ فضای آموزشی در شهرستان تایباد با خیرین و نیکوکاران مدرسه ساز به امضاء رسیده است، بیان کرد: این تعداد تفاهمنامه در قالب ۳۹ کلاس درس شهری و روستایی است .

به گفته وی، در سه سال گذشته افزون بر ۱۴۹ کلاس درس به همت خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی به شمار فضاهای درسی دانش آموزان این خطه مرزی افزوده شده است.

در حال حاضر ۳۵ هزار و ۹۰۰ دانش آموز تایبادی در ۲۰۶ فضای آموزشی با ۲ هزار نیروی فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha