فرماندار: زیرساخت‌های گردشگری مشگین‌شهر باید تقویت شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: نبود زیرساخت‌ها با وجود جاذبه‌های متعدد گردشگری ، مهم‌ترین مانع بهره‌برداری از این صنعت مهم در مشگین‌شهر است و تقویت این بخش می‌تواند زمینه ساز رونق اقتصاد شهرستان و حتی استان اردبیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرام محمدی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: مشگین‌شهر از تمامی مواهب خداوندی در حوزه گردشگری برخوردار بوده و مناطق بسیاری وجود دارد که بکر و ناشناخته مانده است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

فرماندار مشگین‌شهر اضافه کرد: گردشگری یکی از محورهای اصلی اقتصادی شهرستان است و در صورت شکوفایی این حوزه می‌تواند نقش موثری در اقتصاد استان ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات ارزنده‌ای از جمله در جذب سرمایه‌گذار برای احداث هتل‌های پنج و چهار ستاره و مجتمع‌های گردشگری و آبدرمانی مدرن مشگین شهر صورت گرفته است و در آینده‌ نزدیک شاهد پویایی این صنعت در مشگین‌شهر خواهیم بود.

فرماندار مشگین‌شهر در عین حال گفت: مشکلاتی نیز در این حوزه وجود دارد که قابل‌کتمان نیست از جمله عدم توجه جدی به آب‌های گرم معدنی شهرستان که هر کدام شاخصه متمایزی دارند ولی با مدیریت، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی می‌توان نتیجه مورد انتظار را به دست آورد.

خلاء قانونی مهم‌ترین مانع ساماندهی مراکز اقامتی غیرمجاز است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: خلاء قانونی مهم‌ترین مانع حصول نتیجه در ساماندهی مراکز اقامتی غیرمجاز کشور است.

حسن محمدی ادیب با اشاره به اینکه یکی از مشکلات گردشگری استان و به تبع آن شهرستان مشگین‌شهر واحدهای اقامتی غیرمجاز است ، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های اداره کل به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های دخیل تاکنون نتیجه مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: در برخی از شهرستان‌ها تعداد قابل توجهی واحد غیرمجاز فعال هستند که به دلیل عدم اخذ مجوز، امکان نظارت، تعیین نرخ، ثبت میهمان و نظارت بر خدمات ارائه شده را نداریم و این موضوع به یکی از معضلات حوزه گردشگری تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: خلاء قانونی مهم‌ترین مانع حصول نتیجه در ساماندهی این قبیل از مراکز اقامتی است و هم‌افزایی دستگاه‌های دخیل در موضوع و همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی تنها راه رفع این معضل است.

محمدی ادیب در خصوص موارد مطرح شده در خصوص حریم بقعه شیخ حیدر نیز گفت: تعیین عرصه و حریم کل بناهای تاریخی در استان در حال بازنگری است و مطالبات مردمی در چارچوب قانونی مدنظر قرار خواهد گرفت.

شهرستان مشگین‌شهر به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مهم منطقه با جمعیت حدود ۱۵۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد و دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی‌بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha