۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85504475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت کربن ایران تا سه سال آینده از اهواز خارج می‌شود

اهواز - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پیگیری انتقال صنایع آلاینده استان به خارج از شهرها گفت: این شرکت تا سه سال آینده  به خارج از شهر منتقل خواهد شد.

به گزارش ایرنا داود میرشکار روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست در اداه کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: عملیات اجرایی انتقال شرکت کربن ایران به خارج از محدوده شهر اهواز در حال انجام است و هر سه ماه، روند پیشرفت انتقال آن پیگیری و بررسی می‌شود.

به گفته وی پیگیری انتقال صنایع آلاینده استان خوزستان به خارج از شهرها به ویژه آغاز عملیات عمرانی انتقال کارخانه کربن بلک اهواز پس از گذشت ۱۰ سال انجام شده است.

شرکت کربن ایران در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد و براساس ماده ۱۴ قانون هوای پاک مکلف به جابجایی از محدوده شهر اهواز شده است. این شرکت با تولید دوده صنعتی در حال فعالیت است که در آلایندگی شهر اهواز نقش دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص طرح توسعه‌ای شرکت کربن ایران نیز توضیح داد: مجوز طرح توسعه‌ای به شرکت کربن بلک داده نشده و نمی‌شود.

وی افزود: شرکت کربن در حال حاضر نیز ۶۳ درصد کار فیلتراسیون را انجام داده و ۳۷ درصد دیگر باقی مانده است که براساس برنامه زمانبندی تا ۲ ماه آینده به سرانجام می‌رسد.

۹۰درصد آتش‌سوزی‌ها عمدی هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع ۲۶ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع در استان گفت: حدود ۳۷۸ هکتار از اراضی خوزستان از ابتدای امسال تاکنون دچار آتش‌سوزی شده است که ۹۰ درصد آن عمدی است.

وی به پیگیری‌های قضایی آتش‌سوزی‌ها و تشکیل نخستین شورای حقوق عامه با موضوع آتش‌سوزی بقایای گیاهان اشاه کرد و گفت: در یک گذشته ۷۰ پرونده تخلف مرتبط با آتش‌سوزی بقایای کشاورزی و سرایت آتش به جنگل‌ها تشکیل شده است تا با جدیت با این افراد برخورد شود.

لزوم پاسخگویی منابع طبیعی در خصوص قطع درختان جاده اهواز _ اندیمشک

میرشکار در خصوص قطع درختان در جاده اهواز – اندیمشک تصریح کرد: . با وجود اینکه مسئولیت پیگیری قطع درختان صرفا به محیط زیست مربوط نمی‌شود اما همیشه در نوک پیکان قرار می‌گیرد در خصوص موضوع قطع درختان اداره کل منابع طبیعی باید پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به دلایل دیر اعلام شدن تعطیلی ادارات و مدارس در شرایط آلودگی هوا گفت: اداره ‌کل حفاظت محیط زیست یکی از اعضای کارگروه اضطرار آلودگی هوا شاخص آلودگی را اعلام می کند و تصمیم گیری در خصوص تعطیلی را بر عهده دارد..

توسعه صنایع مبتنی بر سند آمایش سرزمینی استان

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به حرکت براساس توسعه سند آمایش سرزمینی خوزستان گفت: اگر بر اساس این سند حرکت نشود توسعه صنعتی به آلودگی‌های محیط زیستی منجر می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد در ادامه به مساله گرد و غبار پرداخت و استان خوزستان را درگیرترین استان در این زمینه براساس داده‌ها معرفی کرد و گفت: طرح ملی مقابله با گرد و غبار خوزستان امسال در شورای برنامه ریزی خوزستان مصوب شد که تصویب آن حرکتی برای اجرای طرح‌های مهار کانون‌های گرد و غبار در خوزستان است.

وی با اشاره مالچ پاشی نفتی گفت: مالچی که سال گذشته و اوایل امسال در خوزستان استفاده شد، بر پایه نفتی و مخرب بود که پس از دستور قضایی و بررسی در آزمایشگاه آلودگی آن تایید شد از این رو مخالفت خود با مالچ پاشی را اعلام و از طریق دستگاه قضایی پیگیری کردیم که همچنان پرونده آن باز است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق اعلام منابع طبیعی، امسال آخرین بار از این مالچ استفاده می کنند و بعد از پیگیری های محیط زیست، اثرات مخرب مالچ مشخص و ثابت شد و در نتیجه همه به اجماع رسیدند که هرگز نباید در خوزستان استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha