۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85504363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم توجه وزارت نفت نسبت به توسعه فضای سبز خوزستان

اهواز - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ضرورت دارد وزارت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به توسعه فضای سبز توجه بیشتری داشته باشد و در این حوزه بیشتر فعالیت کند.

به گزارش ایرنا فرهاد قلی‌نژاد روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از چند طرح زیست محیطی در مسجدسلیمان به مناسبت هفته محیط زیست اظهار کرد: براساس قانون هوای پاک باید سرانه فضای سبز در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت به ۱۵ متر مربع برسد که با توجه به وضعیت آب و هوای خوزستان و گرمای هوا توسعه فضای سبز به منظور تنظیم دما و رفاه حال مردم بسیار مهم و ضروری است.

وی همچنین به پرداخت عوارض آلایندگی در استان اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد عوارض آلایندگی باید در طرح‌های زیست محیطی هزینه شود.

قلی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه به محیط زیست بیشتر شده است توضیح داد: براساس اصل پنجاهم قانون اساسی کشور هر گونه اقدام اقتصادی که با تخریب محیط زیست و آلودگی همراه باشد، ممنوع است.

وی با اشاره به توجه و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست بیان کرد: شهید رییسی در سفرهای استانی اهمیت و توجه به مقوله محیط زیست تاکید داشتند که نمونه بارز آن موضوع میانکاله بود.

به اعتقاد قلی‌نژاد هر گونه توسعه اقتصادی و فرهنگی باید در بستر محیط زیست شکل بگیرد چرا که آب، هوا و خاک سالم لازمه توسعه و پیشرفت اقتصادی است.

وی بر اهمیت ایجاد سیستم پایش آنلاین صنایع تاکید کرد و گفت: این سیستم‌ها موجب می‌شود در صورت وقوع آلودگی بلافاصله در راستای رفع آلودگی اقدام شود.

در این آیین تصفیه‌خانه بهداشتی کارخانه سیمان کارون، سیستم پایش آنلاین کارخانه سیمان کارون، سیستم پایش آنلاین دودکش‌های واحد نیروگاه و آمونیاک شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و تصفیه‌خانه بهداشتی پالایشگاه گاز مسجدسلیمان به بهره‌برداری رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha