رسیدگی به پرونده‌های پایگاه خبری رکنا و روزنامه هم‌میهن در دادگاه مطبوعات 

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا را مجرم ندانستند و در پرونده دیگری به اتفاق آراء مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن را مجرم دانستند.

به گزارش ایرنا، اکبر نصراللهی اظهار داشت: اتهام‌های مهدی ابراهیمی‌تازه محله مدیرمسئول پایگاه خبری رکنا، انتشار مطالب خلاف واقع در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۲ با تیتر «قیمت داروهای سرطان در ۲۰ روز ۴ برابر شد/داروی ۸۵۰ تومانی ۳ میلیون شد!» است.

نصرالله افزود: مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا در دفاعیات خود گفت که انتشار این خبر سهوی منتشر شد و بعد از اینکه فهمیدیم داروی مذکور نه تنها از ۸۵۰ هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش نیافت بلکه با توجه به اینکه مشمول داروهای خاص است از ۸۵۰ هزار تومان به ۲۸۸ هزار تومان کاهش هم یافت، خبر اشتباه تصحیح و عذرخواهی شد همچنین از این اقدام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر تشکر شد.

نصراللهی اضافه کرد: رأی دادگاه رسیدگی به شکایت دادستان تهران در مورد پرونده اتهام‌های رکنا که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

وی با اشاره به پرونده دیگری که امروز در هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی رسیدگی شد، گفت: اتهام‌های غلامحسین کرباسچی مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن به ریاست قاضی کاشانکی بدون حضور متهم و با حضورش وکیل او در شعبه سوم دادگاه کیفری یک برگزار شد که هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی وی را به اتفاق آراء مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی ادامه داد: اتهام‌های غلامحسین کرباسچی نشر مطالب خلاف واقع و ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف مردم است.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی افزود: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن متعاقبا صادر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha