۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85504604
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶.۲ میلیارد یورو پروژه در پالایشگاه اصفهان در حال اجراست 

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: ۶.۲ میلیارد یورو پروژه بزرگ منطبق با مقررات و ضوابط محیط زیست در پالایشگاه اصفهان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن قدیری روز دوشنبه در کارگاه آموزشی قوانین، مقررات و ضوابط محیط زیست استانی در سالن اجتماعات شهرک شهید محمد منتظری افزود: پیشرو و پایدار بودن از اهداف ما در این مجموعه صنعتی است و باید بسازیم تا ماندگار شویم.
وی ادامه داد: تبعیت از استانداردهای محیط زیست جزو برنامه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان قرار دارد.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اظهار داشت: قرار گرفتن در بین ۵۰۰ شرکت برتر دنیا جزو برنامه راهبردی ما در این مجموعه محسوب می شود و چشماندازی هم در این مسیر تعریف شده است.
وی اضافه کرد: نخستین و آخرین راهبرد ما در این مسیر حفظ محیط زیست و دوستداری محیط زیست است.
قدیری خاطرنشان کرد: توسعه اصلی این مجموعه در زمینی به مساحت ۵۳۰ هکتار در بندرعباس در حال انجام است و پروژه ۱۲۰ هزار بشکه ای با انتخاب پیمانکاران بسرعت در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه اصلی که موفق به دریافت مجوزهای محیط زیست نشده است را در بندرعباس اجرا می کنیم افزود: طرح زنجیره ارزش نفت سفید، زنجیره های ارزش ال پی جی و نفت کوره در حال انتقال به بندرعباس قرار دارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه کمبود آب، بزرگترین چالش استان اصفهان است، گفت: حدود ۲۳ پروژه برای مصرف بهینه آب در این مجموعه در حال اجراست.

وی ادامه داد: مصرف آب در مجموعه پالایشگاه اصفهان با شدت و حدود ۷۵ درصد در حال کاهش است، اظهار داشت: بیشتر پروژه های آبی این مجموعه در مراحل پایانی قرار دارد که با تکمیل آنها دیگر هیچگونه آب دورریزی در این پایلایشگاه وجود نخواهد داشت.

قدیری گفت: تبدیل شدن به پالایشگاه سبز یکی از اهداف ما در این مجموعه است و باید بر اساس پروتکل های پاریس تمام گازهای گلخانه ای خود را کنترل کنیم. وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تولیدات COx، NOx و SOx در کوره‌های پالایشگاه اصفهان در حد مجاز است و با اجرای طرح پروژه تصفیه نفت سفید، ۴۰ تن گوگرد از آسمان کلانشهرها و کشور حذف خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: ۳۰۰ تن گوگرد موجود را در پروژه تصفیه نفت کوره، از نفت کوره حذف خواهیم کرد و میزان گوگرد نفت کوره به زیر نیم درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تمام محصولات تولیدی پالایشگاه اصفهان دارای استاندارد یورو پنج می‌شود، اضافه کرد: در زمان حاضر بنزین و گازوئیل به این استانداردها رسیده و نفت کوره نیز در آینده نزدیک به استاندارد یورو پنج خواهد رسید، همچنین کوره‌های پالایشگاه اصفهان به استاندارد ای پی آمریکا خواهد رسید و طبق استانداردهای محیط زیست حرکت خواهیم کرد.

۶.۲ میلیارد یورو پروژه در پالایشگاه اصفهان در حال اجراست 

۶.۲ میلیارد یورو پروژه در پالایشگاه اصفهان در حال اجراست 

به گزارش ایرنا، در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی تفاهمنامه حمایت از هلدینگ پتروپالایش اصفهان در راستای مسوولیت های اجتماعی بمناسبت هفته محیط زیست با شعار «سهم من در تداوم حیات» بین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان امضا شد.

پالایشگاه اصفهان با حدود ۳۰ نوع فراورده نفتی اصلی و ویژه در منطقه‌ای به مساحت ۳۴۰ هکتار در شمال غربی اصفهان واقع و ظرفیت آن حدود ۳۷۵ هزار بشکه در روز است.

روزانه حدود ۱۴ میلیون لیتر بنزین «یورو ۵» و ۲۳ میلیون لیتر گازوییل «یورو ۵» در این پالایشگاه تولید می‌شود.

حدود ۲۵ درصد از سوخت مورد نیاز کشور از جمله بنزین و گازوییل در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود و ۱۷ استان در زمینه سوخت به این پالایشگاه وابسته هستند.

هرمزگان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در نوار ساحلی دریای خلیج فارس و عمان در جنوب کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha