۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85505019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست گروه۷ در سایه هراس از تحکیم روابط مسکو-پیونگ‌یانگ

تهران– ایرنا– خبرگزاری کیودو در آستانه نشست سران «گروه۷» که قرار است در ایتالیا برگزار شود گزارش داد: این نشست در سایه هراس فزاینده از تحکیم روابط نظامی بین روسیه و کره شمالی برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، کیودو در ادامه گزارش داد: بنابر یک منبع دیپلماتیک، در این نشست که قرار است اواخر این هفته برگزار شود، سران گروه۷ قصد دارند تا تعمیق همکاری نظامی بین روسیه و کره شمالی را قویا محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ژاپن، این منبع با استناد به پیش‌نویس بیانیه‌ای که قرار است در نشست سه روزه سران که از پنجشنبه در فاسانو در جنوب ایتالیا برگزار می‌شود، صادر شود، گفت: سران گروه۷ همچنین تعهد خود را بر حمایت «پایدار» از اوکراین تجدید خواهند کرد و در عین حال نگرانی‌های خود را در مورد توان نظامی رو به رشد چین اذعان می دارند.

کیودو در ادامه گزارش داد: نشست سران گروه۷ با هراس فزاینده تحکیم روابط نظامی بین کره شمالی و روسیه بخصوص که تحکیم این روابط پس از جنگ اوکراین شدت گرفته است، برگزار می شود.

کیودو به نقل از منبع دیپلماتیک خود دراین باره افزود: در این بیانیه سران گروه۷ به شدیدترین وجه ممکن افزایش همکاری نظامی روسیه و کره شمالی را محکوم می کنند.

بنابراین گزارش، سران گروه۷ دراین نشست همچنین قراراست نگرانی جدی خود از کاربرد «ابزار فشار آب قوی» توسط کشتی های گارد ساحلی چین علیه شناورهای فیلیپین را ابراز دارد چرا که این اقدامات، نمونه ای از اقدامات «تحریک‌آمیز نظامی پکن» در منطقه هند-اقیانوسیه تلقی می شود.

در پیش نویس بیانیه مذکور آمده است که سران گروه۷ آماده برقراری روابطی با ثبات با چین بوده و در همین حال از پکن می خواهند تا روسیه را در متوقف ساختن عملیات نظامی علیه اوکراین تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایرنا، پنجاهمین نشست گروه۷ قرار است طی روزهای ۱۳تا ۱۵ ژوئن برابر با ۲۴ تا ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳ در «فاسانو» (Fasano) در استان « بریندیزی » (Brindisi) در ناحیه «آپولیا» واقع در جنوب شرقی ایتالیا برگزار شود.

در این نشست علاوه بر سران گروه۷ شامل کشورهای کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا، رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپا نیز بعنوان نمایندگان اتحادیه اروپا شرکت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha