۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85505258
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی قزوین در دولت سیزدهم اصلاح و بازسازی شد

قزوین - ایرنا - رییس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین گفت: ۱۹۶ کیلومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه آبرسانی روستاها و شهرهای این استان با کمک دولت سیزدهم به انجام رسید.

به گزارش ایرنا، داراب بیرنوندی روز سه شنبه در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قزوین، تاکید کرد: علاوه بر اصلاح، توسعه و بازسازی های یاد شده، ۵۹ کیلومتر عملیات بازسازی شبکه های فرسوده آب در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان طی سه سال گذشته نیز صورت گرفته است.

وی با تاکید بر مساله امنیت آب، تصریح کرد: همانطور که در شعار هفته صنعت مشاهده می کنیم، امنیت محیط زیست و کشاورزی برای ما مهم هستند تا جایی که سعی خواهیم داشت نظم این موضوع با همراهی و مساعدت شهروندان با چالش روبرو نشود.

بیرنوندی خاطرنشان کرد: بر این اساس و برابر تبصره ۷ به صنایع استاان تکلیف شده که برروی پساب های خود سرمایه گذاری کنند و با ظرفیتی که براساس استفاده صحیح از پساب ها ایجاد شده می توان حداقل ۲ برابر وضع موجود در کشور استقرار ایجاد کنیم.

وی به موضوع عمومیت آب اشاره کرد و با یادآوری منابع تامین آب آشامیدنی از طریق منابع آب های زیرزمینی، اظهار کرد: با توجه به اینکه غیر از شهرستان آبیک مابقی مناطق استان قزوین آب آشامیدنی خود را از منابع آب های زیرزمینی تامین می کنند، به دنبال آن هستیم تا از آب رودهایی مانند بالاخان رود نیز در این زمینه استفاده کنیم.

بیرنوندی ادامه داد: طی سال گذشته از منابع آب های سطحی برای آب شرب در مناطقی چون قزوین، محمدیه و مهرگان استفاده کنیم و سعی خواهیم داشت تا از این طریق و تا قبل از بهره برداری از طرح های بزرگ آبی، برای سایر مناطق استان نیز آب شرب را تامین کنیم.

بیرنوندی، تکمیل طرح انتقال آب از شرق به قزوین را از جمله طرح هایی برشمرد که در سال جاری به اجرا در خواهد آمد و تاکید کرد: آب رسانی و بازسازی تاسیسات آب شرب شهرهای محمدیه و مهرگان، احیای طرح آبرسانی به شهرهای تاکستان و اقبالیه و همچنین بهره برداری از مجتمع های روستایی و غیر روستایی جهت آبرسانی از دیگر طرح های آب استان قزوین هستند که امسال به بهره برداری می رسند.

وی همچنین آبرسانی به مسکن ملی مهرگان، آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه و تاسیسات فاضلاب البرز، احداث فاز اول تصفیه خانه و تاسیسات فاضلاب شهر شال و تکمیل تصفیه خانه مکانیکال فاضلاب روستای نیکویه را از طرح های دیگری بر شمرد که در سال جاری به اتمام خواهند رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha