۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85505688
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زورگیران خشن در چنگال قانون/ دستگیری سارقان محتویات خودرو حین سرقت
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق حرفه‌ای که از شهروندان زورگیری می‌کردند، خبر داد و گفت: پیرو وقوع سرقت به شیوه زورگیری در محدوده محله جوادیه، دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار تیم عملیات کلانتری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین مافی روز چهارشنبه اظهار کرد: ماموران با اقدامات فنی پلیسی و رصد دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت هویت سارقان شناسایی و مشخصات ظاهری آنها در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت که روز گذشته سارقان در حالیکه قصد سرقت از یکی از شهروندان در محله باغ آذری را داشتند شناسایی ولی بلافاصله با رویت ماموران با موتورسیکلت از محل متواری شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در یک عملیات منسجم و پلیسی و ایجاد طرح مهار موفق به دستگیری هر ۲ نفر شدند، ادامه داد: در بازرسی اولیه از آنها یک قبضه سلاح سرد و دو دستگاه تلفن همراه خاموش کشف شد و متهمان اعتراف کردند به تازگی آنها را سرقت کرده‌اند.

وی افزود: متهمان جهت بررسی های تکمیلی به کلانتری منتقل و تا کنون هفت نفر از مالباختگان شناسایی شکات دیگر و دستگیری مالخر خریدار اموال مسروقه نیز در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مافی اضافه کرد: شهروندان از تردد در محل‌های تاریک و خلوت در ساعات پایانی شب خودداری کرده و در صورت مشاهده افراد مشکوک یا مشاهده عمل زورگیری و سرقت سریعا با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند.

سارقان محتویات خودرو در دام پلیس

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز با اشاره به دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو، گفت: بیست خرداد ماه ماموران کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حوزه استحفاظی در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش به همراه ۲ سرنشین که در حال پرسه زنی و بررسی خودروهای پارک شده بودند، مشکوک می‌شوند و بصورت نامحسوس آنها را زیر نظر می‌گیرند.

سرهنگ محمد افشار ادامه داد: دقایقی بعد سارقان از موتورسیکلت پیاده شده و اقدام به شکستن شیشه یک خودرو که کنار خیابان پارک شده بود، کردند، ماموران پلیس نیز بلافاصله اقدام به دستگیری آنها کردند که متهمان با رویت ماموران با پای پیاده متواری شدند، ماموران پلیس نیز دستور ایست را صادر کرده و پس از تعقیب و گریز کوتاهی، موفق به متوقف کردن سارقان شدند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: در بررسی اولیه از متهمان ابزار و ادوات سرقت و دو قبضه سلاح سرد، اسپری اشک آور و مقداری مواد مخدر صنعتی کشف شد؛ متهمان جهت کشف جرائم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال داده شدند.

وی افزود: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که سابقه دار بوده و در تحقیقات اولیه به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل شده و همراه متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ افشار به شهروندان توصیه کرد که خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل و دزدگیر مجهز نموده و از قرار دادن اشیای قیمتی و مدارک داخل خودرو، خودداری کنند.

سرقت در خیابان، فروش در فضای مجازی

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری سارق حرفه‌ای رینگ و لاستیک خودرو خبرداد و گفت: این سارق پس از سررقت اجناس مسروقه را در فضای مجازی به فروش می‌رساند.

سرهنگ اردشیر نادری اظهار کرد: در پی اعلام چند فقره سرقت رینگ و لاستیک خودرو در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۴۰ باغ فیض، پیگیری و دستگیری شارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات این کلانتری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی محل سرقت‌ها و بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت سارق شناسایی و در اقدامات فنی پلیسی مشخص گردید این سارق پس از سرقت اجناس مسروقه را در یکی سایت‌های خرید و فروش دست دوم به فروش می‌رساند.

سرهنگ نادری اضافه کرد: با رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته و اشرافیت پلیس، این سارق در حالیکه قصد فروش اجناس مسروقه را داشت در یکی از خیابان‌های محله باغ فیض شناسایی و دستگیر و ۶ حلقه رینگ و لاستیک مسروقه از وی کشف شد.

وی یادآور شد: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که از سارقان سابقه دار است و به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

پایان راه زورگیران خشن

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری دو نفر سارق زورگیر خبر داد و گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت موبایل به شیوه زورگیری در محدوده محله بیسیم، پی جویی انتظامی در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۵۹ قرار گرفت.

سرهنگ رسول بهرامی افزود: پس از حضور در محل و بررسی دوربین‌های مداربسته، ماموران پلیس موفق به شناسایی متهمان شدند همچنین مشخص شد که موتورسیکلت مورد استفاده سارقان دارای سابقه سرقت است که ماه قبل در حوزه کلانتری ۱۱۳ بازار به شیوه زورگیری به سرقت رفته بود.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: ماموران با تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی ساعات تردد سارقان را شناسایی و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند و حین گشت زنی در خیابان ۱۷ شهریور، سارقان را در حالیکه قصد سرقت از یکی از شهروندان را داشتند رویت و شناسایی کرده و سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی موفق به دستگیری متهمان شدند.

سر کلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی اولیه از متهمان یک قبضه سلاح سرد کشف شد و در تحقیقات اولیه با توجه به شواهد و ادله موجود به جرم خود و زورگیری در سطح تهران و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شدند و همچنین مشخص شد متهمان ۴۵ و ۴۲ ساله از اتباع کشور همسایه هستند.

سرهنگ بهرامی با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان تاکید کرد: در خصوص سرقت موتورسیکلت و زورگیری پرونده تشکیل شده و متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha