۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری فاضلاب در آذربایجان‌غربی هزینه شد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جهت طراحی، احداث و تکمیل شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در استان طی سه سال گذشته به همت دولت سیزدهم هزینه شده است.

محمد اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طراحی ۲۴۱ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان در سه سال گذشته انجام شده، افزود: این شبکه ها و خط انتقال در شهرهای ارومیه، گلمان، مهاباد، خوی و سردشت طراحی شده و از این میزان، تاکنون ۸۰ کیلومتر اجرایی شده و به اتمام رسیده است.

وی اعتبارات مصوب عمرانی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در بخش فاضلاب در سه سال گذشته را هشت هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: از این میزان، چهار هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال در اجرای پروژه های فاضلاب در سطح استان جذب شده است.

وی اضافه کرد: احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز، احداث خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه به طول ۱۱ کیلومتر، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ O۲۴ شهرستان میاندوآب با ظرفیت ۲۰۰ لیتر برثانیه و بهره برداری از ۲ واحد لیفت فاضلاب با ظرفیت ۳۳ لیتر بر ثانیه از جمله پروژه های اجرا شده در سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اظهار کرد: در این مدت همچنین عملیات مربوط به لایروبی و تخلیه لجن های تصفیه خانه فاضلاب بوکان، بهره برداری مستمر از سه هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال در ۱۲ شهر و ۲ روستای استان، بهره برداری مستمر از ۱۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب شهری انجام شده است.

اشرفی گفت: بهره برداری از ۲ واحد تصفیه خانه روستایی، اصلاح خط انتقال فاضلاب به قطر یک هزار و ۲۰۰ میلی متر زیرپل تقاطع ابوذر ارومیه به طول یک کیلومتر و تعمیرات اساسی هواده های تصفیه خانه های فاضلاب در سطح استان نیز در این مدت زمانی انجام شده است.

برخورداری ۱۴۲ روستای آذربایجان غربی از آب شرب سالم و پایدار

وی با اشاره به برخورداری ۱۴۲ روستای آذربایجان غربی از آب شرب سالم و پایدار در دولت سیزدهم افزود: با بهره برداری از این طرح های آبرسانی ۱۴هزار و ۴۴ خانوار با ۶۱ هزار و ۹۱۰ نفر جمعیت در سطح روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ها یک هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اضافه کرد: در این طرح ها، ۴۰ باب مخزن با ظرفیت ۶ هزار و ۱۱۰ مترمکعب، ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۱.۳۵ متر مکعب، ۱۱۸کیلومتر خط انتقال و ۱۱۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع اجرا شده است.

اشرفی اظهار کرد: آب شرب مورد نیاز این طرح ها در قالب ۶۰ چشمه و چاه به ظرفیت آبدهی ۳۱۶.۷۵ لیتر در ثانیه تامین شده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۸۷ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم و پایدار برخوردار هستند.

میزان برخورداری از خدمت جمع آوری فاضلاب نیز در آذربایجان غربی به بیش از ۶۰ درصد می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha