۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85506559
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار چین به تایوان: با آتش بازی نکنید

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85506559
هشدار چین به تایوان: با آتش بازی نکنید

تهران- ایرنا- سخنگوی دفتر امور شورای دولتی تایوان در چین در واکنش به اظهارات یکی از مقامات تایپه، اظهار داشت: ما به این جزیره هشدار می‌دهیم تا با آتش بازی نکنید.

به گزارش ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، چن بینخوا سخنگوی دفتر امور شورای دولتی تایوان در چین، امروز (چهارشنبه ۲۳ خرداد) در واکنش به ادعای یکی از مقامات حزب دموکراتیک خلق تایوان مبنی بر اینکه «اگر ارتش چین به جنگنده‌ها، ناوها، تاسیسات ما حمله کند یا بدون اجازه وارد ۱۲ مایلی فضای هوایی یا دریایی این جزیره شود، تایپه می‌تواند از حق دفاع از خود استفاده کند و در مقابل حملات پاسخ متقابل دهد»، اظهار داشت: تایوان بخشی از چین است، پس این اصطلاح «حق دفاع از خود» را از کجا آورده‌اید؟

وی افزود: تلاش تایوان برای تعیین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در مقابل اقدامات عادلانه ما برای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، کاملا بیهوده و واهی است.

چن با بیان اینکه ما به مقامات حزب دموکراتیک خلق هشدار می‌دهیم که با آتش بازی نکنند، خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام بی پروا تنها به خود ویرانگری آنها منجر می‌شود.

این سخنگو همچنین درواکنش به اظهارات جنسن هوانگ مدیرعامل شرکت «انویدیا»ی آمریکا که جزیره تایوان را یک «کشور» توصیف کرده بود، اظهار داشت: هوانگ باید تاریخچه مساله این جزیره را مطالعه کند.

وی با بیان اینکه «تایوان هرگز کشور نبوده و نخواهد بود»، خاطرنشان کرد: هر ۲ تنگه متعلق به چین بوده و تایوان بخشی از خاک ماست.

چن با اشاره به کشورهایی که با چین روابط سیاسی و با تایوان همکاری نظامی دارند، اذعان داشت: ما با هرگونه فروش تسلیحات به این جزیره مخالف هستیم و هرگونه اقدامی برای «فروش تسلیحات»، «کمک نظامی» یا هر بهانه دیگری بی‌توجهی به نیت به‌راه نداختن جنگ در این جزیره است.

وی افزود: ما از آمریکا می‌خواهیم با پایبندی به «اصل چین واحد» و «مفاد سه بیانیه مشترک چین و ایالات متحده»، فروش هرگونه تسلیحات به تایوان را متوقف و از ارسال هرگونه سیگنال اشتباه به جدایی‌طلبان این جزیره خودداری کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha