۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85506589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار آموزش دیدگان صنایع دستی البرز به بالای ۱۵ هزار نفر رسید

کرج - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: با آموزش ۲ هزار و ۴۰۰ هنرجو در سال ۱۴۰۲ شمار هنرمندان آموزش دیده صنایع دستی این استان به ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، "رحیم خاکی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سه هزار و ۷۳۸ نفر از کل آموزش دیدگان صنایع دستی استان البرز، مددجویان زندان های مستقر در این استان تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: تعداد رشته های آموزشی صنایع دستی استان البرز از ۱۵ رشته در سال ۱۴۰۱ به ۲۵ رشته در سال گذشته افزایش یافت.

خاکی ادامه داد: تمام هنرجویان آموزش دیده صنایع دستی استان البرز از گواهینامه مهارت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان بهره مند شدند.

به گفته او هنرمندان زبردست و استادکاری در استان البرز مشغول به فعالیت هستند که آثار نفیسی تولید می‌کنند و تاکنون ۸۹ اثر هنرمندان صنایع‌دستی البرز موفق به کسب مهر اصالت ملی و ۹ اثر نیز مهر اصالت بین‌المللی دریافت کرده اند.

خاکی همچنین از افزایش رشته‌های شاخص صنایع‌دستی استان البرز به ۸۳ رشته در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: معرق و منبت، سفال و سرامیک، تولیدات دست دوز چرمی و گلیم از جمله رشته‌هایی هستند که بیشترین رونق اقتصادی در استان را دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون در مجموع ۱۳ هزار و۶۵۰ مجوز فعالیت در حوزه صنایع‌دستی استان البرز صادر کرده است که از این تعداد ۸۵۰ مجوز به صورت گارگاهی و مابقی فعالیت انفرادی است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha