ابعادی جدید از کمک محرمانه اطلاعاتی و جاسوسی لندن به تل‌آویو

تهران- ایرنا- هر روز که از جنگ علیه نوار غزه می‌گذرد، ابعاد جدیدی از کمک های محرمانه اطلاعاتی غربی‌ها، به ویژه انگلیس به رژیم صهیونیستی آشکار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پایگاه تحقیقاتی «دیکلا سیفاید» انگلیس فاش کرد که تیم جاسوسی این کشور به رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه کمک کرده است.

این پایگاه تحقیقاتی به نقش پنهانی اشاره کرد که انگلیس در جنگ غزه و حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه بازی می کند.

بر اساس این گزارش، یک مسئول ارشد صهیونیست اعتراف کرد که تیم جاسوسی انگلیسی از زمان شروع حمله به نوار غزه در اکتبر ۲۰۲۳ در اراضی اشغالی حضور دارد.

این مسئول صهیونیست گفت: تیم سری انگلیسی ارزش افزوده ای به عملیات اطلاعاتی می دهد. لندن اطلاعاتی از طریق عملیات جاسوسی ارائه می دهد که اسرائیل به تنهایی قادر به جمع آوری آن نیست.

پایگاه تحقیقاتی «دیکلا سیفاید» انگلیس فاش کرد که نیروی هوایی این کشور ۲۰۰ پرواز جاسوسی بر فراز نوار غزه از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر۱۴۰۲)تا ماه مه ۲۰۲۴ (اردیبهشت۱۴۰۳) انجام داده است.

این افشاگری در حالی است که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نیز پیشتر فاش کرده بود که تیم های جمع آوری اطلاعات آمریکایی و انگلیسی در اراضی اشغالی از زمان شروع جنگ حضور دارند.

این رسانه آمریکایی نیز به حضور انگلیسی ها و ارائه کمک اطلاعاتی از سوی آنها درباره اسیران رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز اشاره کرده بود که لندن در راستای حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی در جنگ نوار غزه، بیش از ۱۰۰ مجوز ارسال سلاح به تل آویو در فاصله میان اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲)تا ماه مه ۲۰۲۴(اردیبهشت۱۴۰۳) داده است.

پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرده بود که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کمک های لجستیکی به رژیم صهیونیستی در بازگرداندن اسرا از اردوگاه «النصیرات» در نوار غزه ارائه کرده اند که ماهیت آن مشخص نیست.

منابع صهیونیستی و آمریکایی به هاآرتص اعلام کردند که یگان آمریکایی که از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در رژیم اسرائیل فعال است، نقش بسزایی در آزادی چهار اسیر ایفا کرده است.

یک مسئول عالی رتبه رژیم صهیونیستی هم به این رسانه گفته که نیروهای آمریکایی و انگلیسی از داخل این رژیم در جمع آوری اطلاعات درباره اسرا فعالیت می کنند.

به گفته این مسئول، پنتاگون و سازمان سیا اقدام به جمع آوری اطلاعات از مکان حضور اسیران می‌کنند.

همچنین به گفته این مسئول صهیونیست، نیروهای آمریکایی و انگلیسی از پهپاد استفاده و تلفن‌ها را شنود می‌کنند. آمریکا و انگلیس به گفته این مسئول صهیونیست، توان جمع آوری اطلاعات از راه هوا و نیز از طریق سایبری را دارند و این توانی است که تل آویو ندارد.

هاآرتص همچنین به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که کمکی که واشنگتن و لندن به رژیم صهیونیستی در موضوع آزادی اسرا کرده‌اند، ناشی از این نگرش است که آزادی اسرا، رژیم اشغالگر را به پایان جنگ غزه قانع خواهد کرد و یافتن فرماندهان حماس و کشتن آنها نیز عامل دیگری است که تل آویو را متقاعد به توقف جنگ می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha