چمران: ۱۰ سال کارخانه‌های داخلی تولید اتوبوس تعطیل بود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی زیاد است، گفت: ۱۰ سال کارخانه‌های داخلی تولید اتوبوس را تعطیل کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز چهارشنبه در آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید افزود: هنوز به نیمه راه در حوزه حمل و نقل نرسیده‌ایم البته که اتوبوس چیزی نیست که در مدت کوتاهی بتوان آن را تولید و وارد چرخه کرد چرا که ۱۰ سال خط تولید نداشتیم و دولت‌های قبل هم اقدامی برای واردات نکردند.

وی ادامه داد: سیستم خوابیده و تعطیل شده اتوبوسرانی علاوه بر زمان، نیاز به سرمایه گذاری و هزینه مالی داشت اما کار در دوره جدید مدیریت شهری شروع شد.

چمران ضمن تقدیر از شرکت‌های داخلی و اینکه انتظار داریم جهادگونه به میدان عمل و تولید بیایند، اضافه کرد: قرار شد هر ماهه گزارشی از حمل و نقل داشته باشیم که دیروز این مهم توسط معاون شهردار تهران در صحن شورا انجام شد و این رویه مستمر خواهد بود.

چمران: ۱۰ سال کارخانه‌های داخلی تولید اتوبوس تعطیل بود

وی یادآور شد: ۱۶۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت می‌شود البته الان ۱۰۰ دستگاه اتوبوس رونمایی شد اما از یاد نبریم کا این تعداد هم کار بزرگی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام نمی‌دهد و انتظار داریم ۱۰ برابر این تعداد، اتوبوس وارد شود که خوشبختانه قراردادها برای این منظور منعقد شده است.

چمران ادامه داد: آن اتوبوس‌هایی هم که قرار است از خارج وارد شود مشکل پشت مشکل و خاکریز پشت خاکریز داشته که امیدواریم این مشکلات رفع و ناوگان مترو و اتوبوس پایتخت بزودی به تعداد مورد نیاز تکمیل شود.

رییس شورای شهر تهران در مورد برقی کردن خودروهای حمل و نقل عمومی هم گفت: برقی سازی در بهبود آلودگی هوا، ترافیک و در بهبود سلامت جسمی و روحی مردم تاثیر خواهد داشت و تلاش ما و دوستان در این بخش متوقف نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ۲ سال پیش چهار میلیارد تومان قیمت هر دستگاه اتوبوس بود و امروز تا ۶ میلیارد تومان است و افزایش قیمت دلار تامین بودجه را برای واردات سخت کرده اما ما نیمی از بودجه شهر را گذاشتیم تا مشکل حمل و نقل عمومی در سال جاری کاهش یابد.

آخرین وضعیت اتوبوس‌های تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با بیان اینکه امروز رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از محل قراردادهای سال گذشته را داریم، گفت: این قراردادها با همت شورای شهر تهران سال گذشته با شرکت‌های داخلی منعقد شد و با حمایت های شهردار تهران به مرور زمان نسبت به تحویل اتوبوس‌های داخلی اقدام می‌شود.

مهدی علیزاده با بیان اینکه در دولت جدید اولین گام شهردار تهران در روز اول قرارداد ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با شرکت ایران‌ خودرو بود که نشان از این داشت که مدیریت جدید شهری توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل دارد، اظهار کرد: ناوگان نوسازی اتوبوس شهر تهران اکنون به ‌۹۴۰ دستگاه رسیده که در خطوط شهری به کار گیری شده حال آنکه قبل از انتخابات سال گذشته ۵۴ خط فعال‌ و غیر فعال را شرکت واحد فعال کرد.

چمران: ۱۰ سال کارخانه‌های داخلی تولید اتوبوس تعطیل بود


به گفته علیزاده، در غرب تهران با توجه به نیاز مردم خطوط اتوبوسرانی فعال شد و اتوبوس‌ها در مناطق ۲۲، ۲۱، ۵ و ۶ به کار گرفته شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۳۴ دستگاه از اتوبوس‌های ۱۸ متری اورهال شد همچنین اتوبوس‌های شاغل در تهران به ۲ هزار و ۱۵۰ دستگاه رسید که جهش زیادی بود.

علیزاده افزود: از ۲ شرکت تولیدی اتوبوس اسنا و عقاب بابت تحویل اتوبوس با کیفیت تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر امروز با کمک مجموعه خودرو سرویس شهر ۴۱۶ دستگاه اتوبوس را به غرب تهران تحویل دادیم، اضافه کرد: ناوگان شرق و جنوب تهران را با رونمایی امروز فعال می‌کنیم و مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۷، ۷، ۳ و ۲۰ نیز از اتوبوس های جدید در بخش حمل و نقل بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: بیش از نصف این اتوبوس‌های شاغل مربوط به بخش خصوصی است و با اضافه شدن این اتوبوس‌های نو، ناوگان‌ نوسازی می شود و اتوبوس‌های فرسوده از خطوط خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه یادآور شد: تا پایان سال با رشد چشمگیر ورود اتوبوس‌های تولید داخل و اتوبوس‌های برقی چینی چهره شهر تغییر کرده و این موضوع باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha