ورود پنج هزار دستگاه اتوبوس جدید به پایتخت تا سال آینده

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امید داریم در سال جاری و تا سال ۱۴۰۴، پنج هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی علیزاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته قرارداد تولید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که ۲ هزار مورد بر اساس استاندارد و معیارهای روز دنیاست و ۵۰۰ مورد آن هم برقی است که تا پایان سال تحویل شرکت واحد داده می‌شود.

به گفته وی، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز توسط شرکت چینی ساخته می‌شود تا در مجموع تعداد اتوبوس‌های جدید تهران به پنج هزار دستگاه تا سال ۱۴۰۴ برسد.

ورود پنج هزار دستگاه اتوبوس جدید به پایتخت تا سال آینده

علیزاده با اشاره به تجهیز ناوگان جدید اتوبوسرانی در مناطق مختلف پایتخت به اتوبوس‌های جدید، افزود: سال گذشته با توجه به نیاز مردم غرب تهران در مرحله نخست، نوسازی ناوگان تعدادی از خطوط اتوبوسرانی مناطق غربی انجام شد و از یک ماه پیش خطوط شرقی را شروع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۴۱۶ دستگاه اتوبوس را به غرب تهران تحویل دادیم، اضافه کرد: ناوگان جدید اتوبوسرانی پس از نصب ردیاب، کارتخوان و تجهیزات لازم در پهنه شرق و جنوب تهران به کارگیری شده و شهروندان مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۷، ۷، ۱۴، ۲۰، از خدمات این اتوبوس‌ها بهره مند می‌شوند.

علیزاده با بیان اینکه برای رفاه عمومی شهروندان تهرانی و سرویس دهی مناسب باید هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم، یادآور شد: با اضافه شدن اتوبوس‌های نو، اتوبوس‌های فرسوده از خطوط خارج می‌شوند و تا پایان سال با رشد چشمگیر ناوگان اتوبوسرانی چهره شهر تغییر خواهد کرد و این امر باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه ضمن نوسازی ناوگان به بحث بازسازی هم توجه ویژه داریم، تاکید کرد: در مجموع ۴۶۴ دستگاه اتوبوس این شرکت بطور کامل اورهال شده و با نوسازی انجام شده، اتوبوس‌های فعال در تهران به ۲ هزار و ۱۵۰ دستگاه رسیده که جهش بسیار خوبی در بخش حمل و نقل و جابجایی مسافر است.

علیزاده در مورد کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در خطوط عادی و بی‌آرتی نیز گفت: در حال حاضر در اتوبوس‌های عادی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و در خطوط بی‌آرتی حدود ۵ دقیقه سرفاصله رسیدن اتوبوس‌هاست که با ورود اتوبوس‌های نو و جدید سرفاصله اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین جدید و نو در مراسمی با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهری پایتخت رونمایی و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha