استاندار مازندران: درجا زدن در کاغذبازی اداری، مردم را گرفتار کرده است

ساری- ایرنا - استاندار مازندران با اظهار این که تمرکز بر عادت دولتی بودن، کار مردم را به راحتی حل و فصل نمی کند، گفت: امروز درجا زدن در بوروکراسی اداری مردم را گرفتار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن مازندران از مسوولان و مدیران خواست تا کار مردم در پیچ و خم بوروکراسی دستگاه های اجرایی گره نخورد و با نگاه حل مطالبات ارباب رجوع ،ماموریت ها پیگیری شود.

وی با بیان این که هدف‌گذاری ها در مازندران باید بر اساس ظرفیت آمایش سرزمینی ساماندهی شود، ادامه داد:‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید ظرفیت های استان را در بخش های مختلف به عنوان بسته های زیر مجموعه آمایش سرزمینی احصا کند.

استاندار مازندران با توضیح این نکته در طرح نهضت ملی مسکن خودمالکی و ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری مهمترین راهکار است، گفت: این که بخواهیم با توجه به کمبود زمین و مشکلات تغییر کاربری، نهضت ملی مسکن را برای محرومان عملیاتی کنیم، با چالش مسکن مهر مواجه خواهیم شد.

وی با بیان این که صف و در نوبت بودن ساخت مسکن محرومان در مازندران باید کم شود، گفت: این خطه مملو از انسان های خَیری است که آمادگی ساخت مسکن برای محرومان را دارند.

استاندار مازندران : درجا زدن در بوروکراسی اداری ،مردم را گرفتار کرده است

تحقق ۷۵درصدی عقد قرارداد ساخت در نهضت ملی مسکن مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران سهم استان در ساخت طرح نهضت ملی مسکن را ۱۶۴هزار و ۲۸ واحد اعلام کرد و گفت: مهمترین مشکل ساخت مسکن حمایتی، تامین زمین و پرداخت سهم آورده مددجویان است.

علی دیوسالار تعهد استان در مسکن حمایتی را ۶۹هزار و ۷۶۶واحد عنوان کرد و ادامه داد:‌تا کنون بریا ساخت ۱۹ هزارو ۸۹۳ واحد تعریف شده است که با مشکل آورده سهم متقاضیان در یان بخش مواجه هستیم.

مازندران حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنا به اعلام ۲ نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۲۴۰ هزار خانوار زیر پوشش خود دارد و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

مسوولان این ۲ نهاد حمایتی مازندران معتقدند، این افراد در تامین مایحتاج اولیه زندگی با چالش مواجه هستند و از طرفی آنان فقط به یارانه ماهانه خود محتاج اند.

دیوسالار تعهد استان در ساخت مسکن خود مالکی را ۳۱ هزار و هفت واحد عنوان کرد و گفت: تا کنون ۱۲هزارو ۱۵ واحد برابر با ۷۷ درصد در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

وی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن، تا کنون عملیات ساخت حدود ۲۰ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحد ها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

مدیر کل راه و شهر سازی مازندران تعهد استان در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۱هزار و ۵۷ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha