توزیع عدالت فرهنگی، اولویت‌ دولت شهید رئیسی در گلستان بود

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: توزیع عدالت فرهنگی با هدف بهره‌مندی عادلانه اصحاب هنر و رسانه از امکانات تقویت زیرساخت‌‎های این بخش و تمرکززدایی، از مهمترین اهداف و اولویت‌های این اداره‌کل در دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، الهام متین روز چهارشنبه در نشست خبری در گنبدکاووس کمک به تامین حقوق و گسترش آزاد قانونی و مسوولانه رسانه‌های استان با رویکرد صنفی، کمک به اقتصاد رسانه‌های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه‌های روزآمد مدیریت رسانه را از وظایف خانه مطبوعات دانست و گفت: خانه مطبوعات یک تشکل صنفی برای کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی با تقویت نقش مطبوعات و رسانه‌های کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع رسانی است.

وی بیان کرد: رشد مشارکت انتخابات ۵۳ درصدی و انتخاب گلستان به‌عنوان استان سوم، نتیجه همراهی مسوولان و مردم و انجام اقداماتی است که در استان و شهرستان رقم خورده و از سوی خبرنگاران اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر شکل گیری هیات اندیشه ورز در قالب خبرنگاران نخبه و اثرگذار شهرستان‌ها، افزود: به دنبال تربیت و حل مشکل خبرنگاران انقلابی، ولایی و جهادی هستیم.

متین گفت: سال گذشته با نظر استاندار گلستان ۱۰۰ فقره وام به خبرنگاران از جمله ۲۰ خبرنگار گنبدی پرداخت شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقشی در توزیع این وام نداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: این دغدغه از طرف همه خبرنگاران استان منتقل شد که این وام را ما نگرفتیم که در این رابطه نشست‌های مختلف با مجموعه استانداری برگزار کردیم و تصمیم گرفته شد همه ۹۵ خبرنگاران متقاضی دریافت وام با معرفی به ۶ دستگاه اجرایی، این تسهیلات را دریافت کنند.

توزیع عدالت فرهنگی، اولویت‌ دولت شهید رئیسی در گلستان بود

کارگاه پیشرفته خبرنگاری در گنبدکاووس برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این نشست با اشاره به برگزاری چهار دوره آموزش سوادرسانه‌ای در گنبدکاووس، گفت: دوره تکمیلی آموزش خبرنگاری با هدف ارتقای توان علمی فعالان این عرصه به زودی برگزار می‌شود.

جواد قربانی خانه مطبوعات را یک مجمع صنفی دانست و از خبرنگاران خواست به افرادی در انتخابات خانه مطبوعات رای دهند که نسبت به سابقه و رزمه کاریشان آگاهی داشته باشند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: از فرمانداران و استانداری خواستیم در جلسات از خبرنگاران رسمی و با شناسنامه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشکل عضویت در خانه مطبوعات، وام خبرنگاری، دعوت از خبرنگاران در نشست‌ها، فراهم شدن شرایط برای پذیرش بیشتر آگاهی، پایش جامعه خبری برای معرفی خبرنگاران واقعی و برگزاری دوره‌های پیشرفته خبرنگاری از جمله مطالبات حاضران در نشست امروز بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha