رییس دانشگاه فردوسی مشهد: ایرنا به گفتمان‌سازی علم یاری می‌رساند

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با قدمت ۹۰ ساله خود در گفتمان‌سازی علم نقش بسزایی دارد.

مسعود میرزایی شهرابی روز چهارشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی، افزود: یکی از مزیت های استان خراسان رضوی، نیروی انسانی آن و به خصوص افراد متخصص است که باید از این فرصت به خوبی بهره برد.

وی ادامه داد: اکنون در تلاش برای برقراری ارتباط با بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور هستیم تا با توجه به تخصص و تلاش نخبگان دانشگاهی، بزرگترین مرکز آموزشی شرق کشور پیوند اقتصاد با علم را به نتیجه برسانیم تا اقدامات خوب علمی دانشگاه فردوسی مشهد به نتیجه برسد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: هر مدیری توانایی ها و در عین حال ضعف هایی دارد و تلاش ما بر آن است تا طرح‌های برنامه‌ریزی شده را با کمترین خطا به نتیجه برسانیم و شاهد پیشرفت علم و تاثیرگذاری این دانشگاه به عنوان دانشگاه نسل چهارم در جامعه باشیم.

او افزود: حرکت بر لبه علم و داشتن مرجعیت علمی، مانع پاسخ‌گویی به مسائل مورد نیاز جامعه نیست و ما باید بتوانیم در این مسیر گام های موثری برداریم.

میرزایی شهرابی ادامه داد: بدیهی است که برنامه‌ریزی برای رسیدن به طرح‌های بلندمدت، مانع از آن نمی‌شود که دست به اقدامات زودبازده بزنیم.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی نیز با تمجید از حرکت دانشگاه فردوسی برای ایجاد پیوند میان اقتصاد و علم، از این اقدام به عنوان یک راهکار جدّی و ثمربخش در مسیر توسعه جامعه یاد کرد.

حسینعلی راشکی همچنین در ادامه با اشاره به رسالت و خط مشی واحد رسانه ها، در عین گوناگونی و تفاوت در رویکردها و انتشار مطالب، گفت: متاسفانه برخی از مسوولان شناخت مناسبی از تفاوت میان رسانه ها ندارند و به جای ارتباط با رسانه های رسمی، به سراغ "فرد-رسانه" ها می روند که این موضوع موجب چالش هایی برای برخی از دستگاه های اجرایی شده است.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ، به عنوان خبرگزاری رسمی کشور، نخستین نهاد حرفه‌ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و تولید محصولات رسانه ای – خبری در تاریخ ایران است.

بنیان ایرنا در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تأسیس «آژانس پارس» در چهارچوب سازمانی وزارت امور خارجه، با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان گذارده شد که نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه‌ای با عنوان اطلاع‌رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در سال ۱۳۴۲، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری پانا (PANA) تغییر نام داد.

پیش از این، آژانس پارس برای مدتی به طور مشترک با رادیو فعالیت می کرد و تهیه‌کنندگی اخبار این رسانه را بر عهده داشت. پایه‌گذاری وزارتخانه «اطلاعات و جهانگردی» در سال ۱۳۵۳ سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونی‌هایی را تجربه کند و در این تغییرات، خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد و به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید.

سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه ۱۳۶۰، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری ایرنا (IRNA) تغییر نام داد و فصل تازه‌ای در فعالیت‌های این رسانه گشوده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha