۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85507117
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مکرون: ساخت ۸ نیروگاه هسته‌ای ضروری است / در برابر تندروها متحد شویم

تهران – ایرنا – رئیس جمهوری فرانسه در نخستین کنفرانس خبری پس از شکست از راست گرایان افراطی در انتخابات پارلمان اروپا، ضمن اعلام تصمیم ساخت هشت نیروگاه هسته ای در این کشور، از میانه‌روها خواست تا در برابر تندروها با وی متحد شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون در این کنفرانس خبری گفت: در رای‌گیری انتخابات پارلمان اروپا، راست افراطی حدود ۴۰ درصد آراء را به دست آورد و تندروهای چپ و راست مجموعاً ۵۰ درصد آراء را کسب کردند. این یک واقعیت سیاسی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه که پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمان اروپا و شکست حزب خود، دست به انحلال مجلس فرانسه زد، افزود: انحلال مجلس ملی، افرادی را که به دنبال منافع شخصی هستند از آنانی که به دنبال منافع ملی هستند، متمایز می کند.

مکرون با زیر سوال بردن تصمیم رئیس حزب جمهوریخواه در حمایت از تدروهای راست‌گرا گفت: آیا آقای (اریک) سیوتی و جمهوریخواهان دنباله روی او می‌توانند با "اجتماع ملی" که برنامه هایش سالانه ۱۰۰ میلیارد یورو هزینه بر مالیات دهندگان تحمیل می کند، به نحو موثری کشورداری کنند؟

مکرون در ادامه این کنفرانس خبری از احزاب رقیب خواست تا در انتخابات آتی دست به تشکیل یک اتحاد دموکراتیک علیه حزب مارین لوپن بزنند. وی افزود: بسیاری از هم میهنان و رهبران سیاسی که خود را افراطی نمی دانند یک پروژه و ائتلاف جدید تشکیل دهند تا در خدمت فرانسه و مردم آن دست به تشکیل حکومت بزند.

وی وعده داد که در مسائل مهاجرتی و امنیتی سخت گیری بیشتری نشان دهد.

مکرون در جریان این نشست خبری، ساخت نیروگاه های هسته ای جدید را برای کاهش وابستگی به سوخت های هیدروکربنی "ضروری" دانست و گفت: برنامه دولت بعدی آن است که تصمیم های قاطعی مانند ساخت هشت نیروگاه جدید هسته ای که برای تحول انرژی ضروری اند، اتخاذ کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha