به گزارش ایرنا از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عملیات احداث تونل زیرزمینی که در عمق بیش از هشت متر از زیر خطوط ایستگاه راهآهن تهران حفر شده است و دسترسی خطوط و سکوهای مختلف ایستگاه را به سالن مربوط به قطارهای حومهای و مترو فراهم میکند، از سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود و پس از حدود سه سال، مجدد از سال ۱۴۰۰ فعال شد و فاز نخست آن با پیگیریهای انجام شده و تخصیص منابع در دولت سیزدهم به بهرهبرداری رسید.
تسهیل عبور و مرور و افزایش رفاه هموطنان استفاده کننده از قطارهای حومهای، کاهش ازدحام، اتصال مستقیم قطارهای حومه ای به مترو، افزایش خطوط قبول و اعزام حومه ای از یک به دو خط و جلوگیری از واگذاری قطار به خط مسدود از مهمترین مزیتهای این پروژه است.
گفتنی است ارزش روز این فاز از پروژه، ۴۰۰ میلیارد تومان است.
نظر شما