استاندار مرکزی: بخش کشاورزی بهترین عملکرد را در دولت سیزدهم تجربه کرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: بخش کشاورزی این استان یکی از بهترین عملکردهای خود را در دولت سیزدهم تجربه کرد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در آیین نکوداشت برگزیدگان بخش کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک افزود: برای نخستین‌بار روند تورم موادغذایی در استان مرکزی کاهشی شد.

وی بیان کرد: تنها چهار درصد اراضی کشاورزی استان مرکزی تا قبل از دولت سیزدهم دارای سند بود اما این آمار هم‌اکنون به ۵۰ درصد رسیده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در حوزه یارانه اتفاق مهمی در دولت سیزدهم دخ داد و یارانه‌ای که سال‌ها به واردکنندگان پرداخت می‌شد، با شجاعت این دولت به مسیرهای شناخته شده مرسوم در دنیا و در راستای حمایت از تولیدکنندگان اختصاص یافت.

مخلص‌الائمه یادآور شد: کشور در یک جنگ همه‌جانبه قرار دارد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، علاج مشکلات جامعه، توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی ۲ رکن دانش بنیان و مردمی دارد که این مهم در دوره دولت سیزدهم طی سه سال و حدود یک‌هزار روز خدمت، مورد توجه جدی قرار گرفت.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اتفاقات مهم در دولت سیزدهم برای اقتصاد کشور رخ داد و موفقیت‌های خوبی در مقابل تحریم به دست آمد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: این دولت تغییر در راهبرد اساسی داشت و اعتماد به دشمن را به بی اعتمادی به دشمن تغییر داد.

وی عنوان کرد: بخش تولید نیز با راهبری رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت و مردم و بویژه جوانان بیش از دولت‌ها در بخش تولید میدان‌داری کردند.

استاندار مرکزی افزود: بخش تولید، صنعت و کشاورزی کشور و استان در مقابل موج سهمگین تحریم تلاش‌های زیادی انجام دادند که جای تقدیر دارد.

مخلص‌الائمه یادآور شد: اقتصاد نفتی در استان مرکزی در دولت سیزدهم مسیر خود را تغییر داد و این اقتصاد شکسته شد.

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم در خصوص رفع چالش‌های منابع آبی در بخش کشاورزی اقدامات ارزنده‌ای داشت و قراردادهای بازچرخانی پساب ۱۶ استان کشور با حضور شهید جمهور در فروردین‌ماه امسال منعقد شد که استان مرکزی یکی از این استان‌ها بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در تامین برق تجدیدپذیر نیز اقدامات خوبی در طول سه سال گذشته صورت گرفت و قرارداد تامین یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات از ۱۰ هزار مگاوات هدفگذاری استان منعقد شده است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: کشور در مصرف، تولید و تامین برق دچار ناترازی‌هایی است که مربوط به سال‌های گذشته بوده و یک شبه ایجاد نشده است.

وی گفت: دولت حدود هشت هزار میلیارد ریال پاداش سال گذشته به مشترکان کم‌مصرف برق پرداخت کرد و این میزان امسال نیز به همراه ۸۰ میلیون جایزه وجود دارد تا مردم تلاش کنند مصرف خانگی خود را کاهش دهند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: ۱۸ درصد منابع سفر شهید جمهور به استان به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: تولید بالغ بر ۱۲۰ میلیون تن در بخش کشاورزی در شرایط نابه‌هنجار از نظر اقلیمی و منابع، نشان از اقتدار تولیدکنندگان این بخش دارد.

نادرقلی ابراهیمی افزود: دنیای پیشرفته امروز از مسیر کشاورزی پیشرفته به این موفقیت رسیده و حرکت در این مسیر، نیاز امروز کشور است.

وی بیان کرد: چهار ادبیات امروز دنیا، آب، انرژی، غذا و محیط زیست است که مسیر تولید را مشخص می‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور ما خشک و نیمه خشک و ابر چالش آب یکی از بحران‌های ایران و استان مرکزی است.

ابراهیمی اظهار کرد: هر اقدامی که بدون توجه به زنجیره ارزش صورت گیرد، راه به جایی نمی‌برد.

وی گفت: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری بر مبنای آمایش کشور یک ضرورت است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش تولید محصولات کشاورزی اولویت‌ها باید در شهرستان‌ها احصا شود، البته در این راستا کار شده اما کافی نیست.

ابراهیمی اظهار کرد: توجه به حفظ اراضی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی امری ضروری است.

نماینده دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مقرر شده گروهی در خصوص قطعی برق چاه‌های کشاورزی در کشور تشکیل شود و تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

محمد جلالی افزود: حمایت از بخش کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: الگوی کشت را در برنامه های مختلف داشتیم اما در دولت سیزدهم اجرایی شد.

علی صفری افزود: مردمی سازی یارانه، افزایش خرید تضمینی گندم، منطقی کردن خرید قیمت گندم، کشت قراردادی، اجرای قانون انتزاع، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، جهش تولید در دیم‌زارها و احیای نان کامل از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بود.

وی بیان کرد: ۵۰۰ واحد کشاورزی استان مرکزی در استان در مدت عمر دولت سیزدهم احیا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۸ طرح مرتبط با بخش کشاورزی از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه جاری در این استان افتتاح می‌شود.

سه‌هزار و ۶۰۰ شهید سنگرساز بی‌سنگر در کشور وجود دارد که ۷۶ شهید آن از استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha