۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85507738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نایب رئیس وزنه برداری همدان: حضور در المپیک، دلیل گرایش بانوان به این ورزش است

همدان- ایرنا- نایب رئیس هیات وزنه‌برداری همدان گفت: برای هر ورزشکاری حضور در المپیک آرزو هست و براین اساس بانوان ورزشکار از این رشته نوپا استقبال و گرایش چشمگیری دارند.

بهار یادگاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرایش بانوان به رشته وزنه برداری روبه افزایش است و در استان همدان نیز حتی ورزشکاران سایر رشته ها همچون جودو، رزمی، کراسفیت و بدنسازی از این ورزش استقبال کرده اند.

وی اضافه کرد: فعالیت این ورزش در بخش بانوان حدود ۶ سال در کشورمان قدمت دارد و در این مدت با سیاستگذاری خوب فدراسیون به خصوص طی یکسال گذشته توانسته است در بخش بانوان به نشان های رنگارنگ بین المللی دست یابند.

یادگاری بیان کرد: این ورزش در همدان نیز از جایگاه ارزنده ملی و بین المللی برخوردار است و در تلاش هستیم با طرح استعدادیابی نسبت به پرورش نخبه های رده سنی پایه برنامه ریزی مطلوب را در پیش بگیریم.

وی افزود: وزنه برداری بانوان همدان در رده سنی پایه دارای جایگاه آسیایی است و براین اساس عسل کدخدایی و تارا درویشی وزنه برداران این استان که اردیبهشت ماه امسال‌ در رقابت‌های کشوری به میزبانی همدان عنوان قهرمانی را در وزن خود کسب کردند، هم اکنون به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی بیان کرد: اردوی تیم ملی وزنه‌برداری دختران برای اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی تشکیل خواهد شد و ملی پوشان کشورمان قرار است امسال به مسابقات جهانی اسپانیا و قهرمانی جهان بحرین اعزام شوند.

نایب رئیس هیات وزنه برداری همدان یادآور شد: هر دو وزنه بردار همدانی شانس حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را دارند ضمن اینکه در مسابقات بزرگسالان کشور در تلاش برای کسب نتایج درخشان هستیم.

وی افزود: برخی از وزنه برداران ما در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور برای نخستین بار حضور می یابند و هدف ما رفتن روی سکوی تقسیم مدال ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha