۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85507796
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نذورات عید قربان مردم گلستان در ۴۰۰ پایگاه جمع آوری می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- سرپرست حوزه معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان گفت: امسال کمیته امداد استان با برپایی ۴۰۰ پایگاه نذورات عید سعید قربان را در مصلی‌های جمعه، عیدگاه‌ها و میادین اصلی شهرها و روستاهای بزرگ استان جمع‌آوری می‌کند.

اسماعیل باغبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیته امداد هر ساله با توجه به نزدیک شدن ایام ذی الحجه برنامه ریزی برای جمع‌آوری گوشت قربانی و نذورات نقدی مردم را برای توزیع میان نیازمند و اقشار کم برخوردار و ۸۴ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته به مناسبت عید قربان ۵۹۰ میلیارد ریال نذورات نقدی و دام زنده شامل ۵۴ راس گاو و شتر، حدود ۲ هزار راس گوسفند و بز در کنار ۳۵۰ کیلوگرم مرغ و ۹۵ تن گوشت قرمز جمع آوری شد که بیش بینی می‌کنیم امسال این عدد به بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برسد.

سرپرست حوزه معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان گفت: علاوه بر ۴۰۰ پایگاه ثابت و سیار، راه‌اندازی هفت قربانگاه در مراوه‌تپه، کلاله، گالیکش، گنبدکاووس، آزادشهر، آق‌قلا و کردکوی از یک روز مانده به عید قربان در برنامه است تا دام‌های نذری مردم به صورت بهداشتی ذبح و گوشت تازه میان محرومان توزیع شود تا با شادکامی همانند سایر مردم روز عید مصرف کنند.

باغبانی ادامه داد: خیران اعلام آمادگی برای ذبح ۵۰ راس گوسفند در کلاله، حدود ۳۰ راس گوسفند در گالیکش و ۳۵ راس گوسفند و سه راس گاو در قربانگاه گنبدکاووس را یک روز مانده به عید قربان کردند که به طور قطع این تعداد افزایش می‌یابد.

وی افزود: تلاش داریم عید قربان امسال حداقل یک بسته گوشت نذری میان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد توزیع شود لذا هر یک از مردم استان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت emdad.ir، واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ یا شماره گیری کد *۸۸۷۷*۰۱۷*۱# با تلفن همراه بر اساس توان مالی خود در تحقق این مهم همکاری کنند.

سرپرست حوزه معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان گفت: نذورات جمع آوری شده در هر شهر و روستایی میان نیازمندان و افراد کم برخوردار همان مناطق توزیع می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha