عبور گلستان از خط محرومیت در سایه خدمت بدون منت دولت شهید رئیسی

گرگان- ایرنا- اقدامات ماندگار دولت شهید رئیسی برای عبور استان گلستان از گذرگاه عقب‌ماندگی بر همگان روشن و مبرهن است، تلاش شبانه‌روزی رئیس جمهور شهید و توجه دولتمردان به مساله عدالت اجتماعی، امید را در دل محرومان زنده کرد و زنگار محرومیت را از چهره گلستان زدود.

به گزارش ایرنا، همان ابتدا که شهید رئیسی کلید پاستور را در دست گرفت چالش‌ها و مشکلات مختلفی بر سر زندگی مردم سنگینی می‌کرد از شیوع ویروس ناخوانده کرونا گرفته تا رکود اقتصادی، رشد فقر و افزایش شکاف طبقاتی؛ که همه این‌ها گویای راه سخت پیش‌روی رئیس جمهور دولت سیزدهم بود.

با این وجود شهید جمهور راه خدمت به مردم را پرصلابت در پیش گرفت او در خدمت‌رسانی به مردم پرانتز ویژه‌ای برای محرومان باز کرده بود و از همان ابتدا که بر مسند ریاست جمهوری نشست نظام جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار برقراری عدالت اجتماعی می‌دانست و اعتقاد داشت وجود فقر در جامعه اسلامی به هیچ وجه زیبنده این نظام نیست.

در راستای همین سیاست‌های دولت مردمی و دغدغه‌مندی شهید جمهور نسبت به محرومان، توجه ویژه‌ای به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد که افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در راستای حمایت از ضعیف‌ترین اقشار جامعه یکی از اقدامات شاخص دولت شهید رئیسی در این بخش بود که دولت در یک اقدامی جهادی، میزان دریافتی‌ مستمری‌بگیران تحت پوششش کمیته امداد برای سال‌جاری را از ۶ میلون ریال به ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش داد.

دولت مردمی همچنین در این مسیر از اشتغالزایی این قشر هم غافل نشد و پارسال برای بهبود اوضاع اشتغال در این بخش، ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد و به مددجویان پرداخت کرد که ضمن خرسندی آنها به بسیاری از چالش‌های ناشی از بیکاری در این خانواده‌ها پایان داد. داده‌های ارائه شده حکایت از آن دارد که با حمایت دولت شهید رئیسی بیش از ۵۰۰ هزار شغل ویژه مددجویان ایجاد شده است.

حال خوب مددجویان کمیته امداد گلستان در دولت شهید رئیسی

مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به اقدامات دولت مردمی در حمایت از مددجویان کمیته امداد گفت: یکی از برنامه‌های دولت شهید رئیسی به صفر رساندن تعداد مددجویان فاقد مسکن بوده که در همین راستا اقدامات خوبی در استان گلستان انجام شد و در سه سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۸ واحد مسکونی برای مددجویان استان ساخته شد.

عبور گلستان از خط محرومیت در سایه خدمت بدون منت دولت شهید رئیسی

عیسی بابایی ادامه داد: تاکنون ۸۵ درصد مصوبه «نبود هیچ مددجوی روستایی فاقد مسکن در گلستان» محقق شده و براساس آمارها تا سه ماه آینده دیگر هیچ مددجوی فاقد مسکن در استان نخواهیم داشت.

وی افزود: همچنین در دولت شهید رئیسی بیش از چهار هزار و ۱۴۹ فضای جانبی برای مددجویان کمیته امداد گلستان ساخته شد و پنج هزار و ۲۴۶ مورد از مسکن مددجویان نیز مرمت و بهسازی شد که این آمار بی‌سابقه است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان، ودیعه مسکن را از دیگر اقدامات خوب دولت مردمی برشمرد و گفت: نگرانی بسیاری از مددجویان فاقد مسکن در گلستان از طریق طرح اعطای ودیعه مسکن برطرف شد و کمیته امداد به سه هزار و ۱۴۶ مددجوی مستاجر و یا فاقد مسکن با افزون بر هزار میلیارد ریال اعتبار کمک کرد.

وی از ایجاد ۲۷ هزار و ۱۴۱ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در دور نخست سفر استانی شهید رئیسی به گلستان، ۱۴ هزار و ۶۵۴ مورد درخواست مردمی به کمیته امداد ارجاع شد که پنج هزار و ۱۰۵ مورد جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا گردید.

به گفته مدیرکل کمیته امداد گلستان؛ در سفر نخست شهید رئیسی به گلستان، ۱۲ هزار و ۷۰۹ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال ویژه مددجویان کمیته امداد گلستان ایجاد شد و ۲ هزار واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال ساخته شد.

بابایی از تامین ۹ هزار و ۶۷۷ مورد لوازم ضروری منزل با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال در جریان سفر شهید رئیسی به گلستان خبر داد و گفت: در مجموع در دولت سیزدهم ۱۶ هزار و ۶۳۵ مورد لوازم ضروری منزل برای نیازمندان گلستانی تامین شد، همچنین ۲ هزار و ۴۴۴ حمام و سرویس بهداشتی مددجویان گلستانی با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال ساخته شد.

عبور گلستان از خط محرومیت در سایه خدمت بدون منت دولت شهید رئیسی

وی با بیان اینکه مددجویان پشت نوبت دریافت جهیزیه در دولت شهید رئیسی به صفر رسید، تاکید کرد: در حالی که در دولت‌های قبلی یکی از چالش‌های ما انتظار نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در صف دریافت جهیزیه بود این چالش در دولت شهید رئیسی به طور کامل برطرف شد و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ مورد جهیزیه در دولت شهید رئیسی به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی تعداد افراد در نوبت دریافت حمایت از کمیته امداد به صفر رسید، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۲ هزار و ۷۳ خانوار گلستانی معادل ۱۳.۵ درصد از جمعیت استان گلستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه گلستان ۵۷ هزار و ۴۳۳ معلول دارد، اظهار کرد: ۴۴ هزار و ۱۰۹ نفر از معلولان گلستانی مستمری دریافت می‌کنند.

علیرضا طاهری‌زاده با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی دیگر هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت مستمری نیست، گفت: برای اولین بار در گلستان، با کمک دولت مردمی همه متقاضیان مستمری در دولت مردمی مستمری‌بگیر شدند.

وی با بیان اینکه همه افراد تحت پوشش کمیته امداد گلستان در دولت شهید رئیسی از بیمه درمانی بهره‌مند شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، افزون بر ۴۱۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت مسکن به افراد واجد شرایط اعطا شد که این میزان در سال ۱۴۰۲ به هزار و ۱۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

عبور گلستان از خط محرومیت در سایه خدمت بدون منت دولت شهید رئیسی

طاهری‌زاده همچنین از پرداخت بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تامین لوازم توانبخشی مددجویان گلستانی در دولت شهید رئیسی خبر داد.

یک فعال سیاسی و اجتماعی گلستان نیز درباره اقدامات دولت سیزدهم در خدمت به محرومان به ایرنا گفت: نگاه ویژه رئیس جمهور شهید نسبت به موضوع محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی، کشور را در مسیر رشد و بالندگی قرار داد.

حسین کریمی‌اول با اشاره به حضور رئیس جمهور شهید در مناطق محروم و سخت‌گذر افزود: حضور رئیس جمهور شهید در شهرستان محروم و مرزی مراوه‌تپه نشان از نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به محرومان داشت؛ سفری که تعجب مردم اهل سنت را به همراه داشت و اعلام کردند برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی شاهد حضور رئیس جمهور در این منطقه بودند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی مردمی بود و به محرومان توجه ویژه‌ای داشت، یادآور شد: ایشان عمران و آبادانی روستاها از جمله تامین مسکن روستایی، آب آشامیدنی و بهبود وضعیت راه‌های روستایی را در اولویت خود قرار دادند.

این فعال سیاسی و اجتماعی گلستان با بیان اینکه شهید رئیسی با اقدامات خود امید را در دل محرومان زنده کرد، تصریح کرد: اقدامات امیدبخش جمهور شهید موجب شد تا مردم به ویژه محرومان، او را «سید محرومان» بنامند.

به گزارش ایرنا، روند کاهشی نرخ بیکاری، رشد بیش از چهار برابری اعتبارات تملک دارایی و عمرانی استان گلستان، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، رشد ۱۸ پله‌ای در شاخص بهبود فضای کسب‌وکار، رشد ۲۶ پله‌ای در امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه سوم حوزه اشتغال، بهبود معیشت و ارتقای سرانه‌ درآمد خانوار، کاهش پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان از هزار و ۲۰۰ پروژه به ۸۰۰ پروژه، بازگشت ۱۳۷ واحد راکد به چرخه تولید و توزیع عادلانه اعتبارات و خداحافظی گلستان با شهر و شهرستان‌های محروم تنها بخشی از گام‌های امیدبخش دولت شهید رئیسی برای محرومیت‌زدایی در گلستان بود که توانست غبار محرومیت را از چهره این استان شمالی بزداید و یاد جمهور شهید را در قلب محرومان ماندگار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha