۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85507802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان در زمینه زکات ضروری است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های زیادی برای پرداخت زکات در شهرها و روستاها دارد، گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان درخصوص آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام حسن هرمز مدیرکل اجرایی زکات کشور، افزود: فتوای اغلب علما این است که باید اولویت فطریه، معیشت نیازمندان باشد و باید بر همین اساس عمل شود.

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته هماهنگی خوبی در بحث توزیع زکات فطره بین نیازمندان در استان به وجود آمد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان فکر توحیدی دارد، گفت: خوشبختانه در مدت فعالیت این نهاد شاهد اقدامات ارزشمندی در فقرزدایی هستیم.

خاتمی گفت: جمع‌آوری زکات فطره که طی چند سال گذشته با کمک مساجد و بانک‌ها در استان زنجان انجام و به مردم نیازمند تحویل داده شد اقدام بسیار خوبی بود.

وی با بیان اینکه جمع آوری زکات در روز عید فطر و واریز آن به حساب نیازمندان موجب اعتمادسازی بین مردم شد، اظهار داشت: کمیته امداد از مصارف فقرا یک ریال هم مجوز هزینه کرد در بخش کارکنان و سایر امور جاری این نهاد را ندارد و از ابتدای فعالیت کمیته امداد موضوع بر این روال بوده است.

امام جمعه زنجان بر تقویت و تبیین فرهنگ پرداخت زکات تأکید کرد و گفت: باید برای تحقق این امر مهم از ظرفیت مبلغین استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جمع آوری زکات در استان زنجان، گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۶۳ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که نسبت به دوره قبل تحقق ۲۴۰ درصدی دارد.

روح اله صالحی با اشاره به جمع آوری ۶۰۰ میلیارد ریال زکات در استان طی سال گذشته، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار ۹۳ درصد این مبلغ در حوزه محرومین و هفت درصد در امور عام المنفعه هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha