هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم است

زنجان - ایرنا - کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: شاخص کیفی هوای استان از ۹ صبح امروز بر روی عدد ۱۱۶ قرار دارد که این وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

الناز هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتشار ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون متاثر از پدیده گرد و غبار در استان موجب آلایندگی هوای مناطق مختلف استان شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط، گروه های حساس و افراد مبتلا به بیماری قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و دیگر افراد حساس باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

این مسوول یادآور شد: در زمان حاضر سه ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در استان فعال است و شاخص های آلودگی هوای استان را پایش می کنند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها قرار است شمار ایستگاه های سنجش وضعیت هوا در استان افزایش یابد که تحقق این مهم می تواند به پیگیری اهداف در این بخش کمک بسزایی کند.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استانداری، اداره کل هواشناسی زنجان و محوطه محیط زیست ابهر فعال است.

شاخص هوا از صفر تا ۵۰ پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ برای گروه های حساس ناسالم و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز برای همه افراد ناسالم است.

شاخص هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز خطرناک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha