۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85507904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان در نشست صلح اوکراین شرکت نمی‌کند

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85507904
پاکستان در نشست صلح اوکراین شرکت نمی‌کند

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان با تاکید بر لزوم حل مسالمت آمیز جنگ اوکراین و کاهش فوری‌ تنش‌ها میان طرفین درگیر، اعلام کرد که اسلام‌آباد در نشست صلح اوکراین در سوئیس شرکت نخواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از محل وزارت خارجه پاکستان، ممتاز زهرا سخنگوی وزارت خارجه این کشور امروز طی نشست خبری هفتگی خود گفت که پاکستان خواهان احترام به منشور سازمان ملل، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و اجتناب از خصومت است.

وی تاکید کرد: ما بارها مطالبه خود را برای به کارگیری دیپلماسی و مذاکرات برای حل مناقشات بین المللی از جمله جنگ میان روسیه و اوکراین در مجامع مختلف مطرح کرده‌ایم و اکنون نیز بر حل فوری خصومت‌ها میان طرفین درگیر تاکید داریم.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: ما طرفدار صلح هستیم، با این حال به دلیل مسائل برنامه ریزی شده و انبوه عوامل دیگر، در نشست صلح اوکراین شرکت نخواهیم کرد.

بنابر گزارش‌ها، عمده گفت وگوها در این نشست که قرار است هفته بعد در سوئیس برگزار شود، بر اساس طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواهد بود. روسیه پیش‌تر این طرح را رد کرده است.

پیش تر روسیه و چین اعلام کرده بودند که در این نشست شرکت نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، سوئیس قصد دارد در ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) نشستی درباره اوکراین برگزار کند. وزارت خارجه سوئیس پیشتر اعلام کرده بود که برن بیش از ۱۶۰ هیات را به این کنفرانس دعوت کرده که از جمله آنها می‌توان به اعضای گروه ۷ (G۷)، گروه ۲۰ (G۲۰) و کشورهای عضو گروه «بریکس» اشاره کرد.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه پیشتر گفته بود: نشست سوئیس در مورد اوکراین بدون حضور مسکو «اقدامی پوچ و یک وقت گذرانی بیهوده است که به همین دلیل بسیاری از کشورها نمی‌خواهند وقت خود را تلف کنند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha