استاندار: هم‌پیمانی مدیران و نمایندگان خوزستان لازمه پیشرفت استان است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان‌گفت: هم‌پیمان شدن و هم‌افزایی مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی لازمه پیشبرد اهداف و پیشرفت استان با تعیین برنامه‌های مشترک است.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب پنجشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان بیان کرد: برای بهبود زندگی مردم و شتاب پیشرفت در استان و اجرای طرح‌های بزرگ نیاز با کارهای گروهی است.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های استان نیاز به روش‌های جدیدی به منظور تامین اعتبار است.

استاندار خوزستان افزود: یکی از مشکلات در استان، عدم همکاری‌های گروهی مدیران و مسئولان دستگاه‌ها است.

ناترازی مصرف انرژی از مشکلات خوزستان

استاندار خوزستان اظهار کرد: در تابستان و زمستان ناترازی انرژی در استان وجود دارد و باید به هر صورتی این‌مشکل‌ حل شود.

حسینی محراب ادامه داد: خوزستان باید به جایگاهی برسد که در تمامی بخش‌ها رتبه نخست را داشته باشد.

در ادامه این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: کار تیمی نیازمند هدف مشترک است و برای رسیدن به این‌مهم ابتدا باید هدف مشترک بین مدیران و نمایندگان استان مشخص شود.

وجود ۲۰۰ هزار بیکار در خوزستان

مهرداد نیکو با اشاره به اینکه نرخ بیکاری و اشتغال مسئله اصلی استان است اظهار کرد: نرخ بیکاری خوزستان در ۱۰ سال گذشته بین ۲.۵ تا چهار درصد بالاتر از میانگین کشور بوده است.

وی گفت: ۲۰۰ هزار نفر به صورت میانگین بیکار هستند که ۴۲ درصد این جمعیت دارای تحصیلات دانشگاهی است.

نیکو افزود: طبق آسیب شناسی انجام شده یکی از عوامل بیکاری استان توسعه نیافتن صنایع پایین دست استان است.

وی بر ایجاد شهرک‌تخصصی فولاد و کسب درآمد بیشتر از این بخش تاکید کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه استان در تولید محصول کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد ادامه داد: با این وجود متاسفانه در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی خوزستان جایگاه ۱۸ کشور رادارد.

نیکو با بیان اینکه مسئله فاضلاب دومین‌مشکل و دغدغه استان است گفت: بسیاری از شهرهای استان فاقد طرح فاضلاب هستند هر چند در سال‌های اخیر تلاش‌هایی در این خصوص انجام شده اما مشکل اصلی این بخش تامین‌مالی است.

وی گفت: می توان اعتبار مورد نیاز طرح های فاضلاب را از محل‌هایی همچون مسئولیت اجتماعی تامین کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: همچنین می توان از ماده ۵۶ که فاینانس داخلی است با همکاری نمایندگان مجلس اعتبار مورد نیاز طرح‌های فاضلاب را تامین کرد.

نیکو با بیان اینکه در خوزستان در کمیت و کیفیت آب شرب با مشکلاتی مواجه هستیم اظهار کرد: چند طرح در این خصوص در دست پیگیری است که به طرح غدیر وزارت نیرو توجه خوبی شد و شاهد اثرات آن در استان هستیم.

وی گفت: طرح فدک و کوثر نیز در استان تعریف شده که فدک آب شمال و کوثر آب مورد نیاز جنوب استان را تامین‌می‌کند، این ۲ طرح از محل تهاتر تامین‌مالی خواهد شد اما برای پیشبرد بهتر این طرح‌ها باید از محل مولدسازی تامین شود.

جایگاه ۱۵ کشوری خوزستان در تعداد تخت بیمارستانی

نیکو با بیان اینکه خوزستان در سرانه تخت بیمارستانی رتبه ۱۵ کشور را دارد اظهار کرد: عمر بالای بیمارستان‌های استان باعث شده تا به مردم خدمات‌رسانی مناسبی نشود و تجهیزات آن‌ها مستهلک شود.

رییس سازمان مدیریت و برنانه ریزی خوزستان درخواست کرد: نمایندگان‌مجلس در تامین اعتبار برای به روزرسانی تجهیزات بیمارستان‌های استان همکار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha