توسعه همه‌جانبه ورزش از نمادهای موفقیت دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- ارتقای شاخص ها و افزایش موفقیت های ورزشی در دنیای امروز به عنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه کشورها مطرح شده که این مهم در دولت سیزدهم در همه استان ها مورد توجه جدی قرار گرفت و توسعه زیرساختی به همراه کسب مدال های رنگارنگ بین المللی و میزبانی از رویدادهای جهانی از جمله نشانه های این موفقیت در آذربایجان غربی است.

به گزارش ایرنا، موضوع ورزش در دنیای امروز همواره به عنوان یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی مطرح بوده و موفقیت در عرصه هایی نظیر المپیک، پارالمپیک، بازی های آسیایی، مسابقات جهانی، بین المللی، قاره ای و حتی منطقه ای در تبیین وضعیت دولت ها و توسعه یافتگی کشورها نقش بسزایی دارد.

بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در ۴۶ سال گذشته تلاش های زیادی از سوی دولت های مختلف برای رسیدن به قله های ورزشی، کسب مدال های رنگارنگ در عرصه های بین المللی و میزبانی از مسابقات ملی، قاره ای و جهانی در کشور صورت گرفته است.

تا پیش از دولت سیزدهم، آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های دارای زیرساخت های خوبی، توفیق چندانی در مسابقات ملی و بین المللی و همچنین میزبانی از مسابقات نداشت ولی در این دولت، این توفیقات به میزان جهشی افزایش یافته و در کنار آن، پرداختن به ارتقای شاخص های فضای ورزشی و زیرساخت های این بخش و ورزش همگانی در دستور کار جدی قرار گرفته است.

میزبانی از مسابقات جهانی کبدی جوانان، والیبال قهرمانی آسیا، کشتی جام تختی، مسابقات بین المللی متعدد، کسب صدها مدال ملی، بین المللی، آسیایی، منطقه ای و جهانی و حتی المپیک، راهیابی به المپیک، پارالمپیک، بازی های آسیایی و همچنین کسب مدال در آنها از جمله نشانه های توفیق دولت سیزدهم در سه سال گذشته بوده است.

سه سال گذشته، سال های طلایی و پرافتخار ورزش آذربایجان غربی

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی سه سال فعالیت دولت سیزدهم را سال‌های طلایی و پرافتخار ورزش استان برشمرد و گفت: رشد قابل توجه سرانه ورزش استان همراه با اجرای ده‌های پروژه ورزشی در سراسر استان و کسب افتخارات و مدال‌های مختلف در حوزه ورزش قهرمانی از جمله مواردی است که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

سجاد بیرامی افزود: به ویژه در ۱۴ ماه اخیر جزو سال‌های پرافتخار ورزش استان با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی بودیم به طوری که شاهد رشد در تمام شاخص‌ها از جمله توسعه زیرساخت‌ها، افزایش سرانه ورزشی و کسب افتخارات متعدد در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی بودیم.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سال گذشته در ورزش استان با شتاب بیشتری صورت گرفت و بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان اضافه شده یا در حال تکمیل شدن است.

وی اظهار کرد: بخشی از این پروژه ها در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی با اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های ورزشی استان بود تا ۲۶ مکان سرپوشیده و ۱۵ مکان روباز اجرایی شود و طی این سال، همه شهرستان‌های استان دارای پروژه در حال احداث یا تکمیل بود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سفرهای شهرستانی، پروژه‌های مختلفی برای شهرهای استان تعریف و در این خصوص ۱۳۵ مصوبه با ۱۸۱ پروژه برنامه‌ریزی شد.

بیرامی گفت: در این قالب بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد و هم اکنون ده‌ها پروژه ملی و استانی در سراسر استان در حال اجراست و در بحث محرومیت‌زدایی نیز پروژه‌های مختلفی تعریف شد که هم اکنون چهار پروژه در این خصوص افتتاح شده است.

وی افزود: در حوزه ورزش قهرمانی، آذربایجان‌غربی یکی از سال‌های طلایی خود را در سال ۱۴۰۲ گذراند و ۲۲۰ مدال در سطح جهانی و آسیایی داشت.

وی اضافه کرد: این تعداد رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت و در آن سال نیز حدود ۱۸۰ مدال توسط ورزشکاران استانی در عرصه های مختلف کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: ضمن اینکه کسب هشت مدال توسط ۱۲ ورزشکار اعزامی از استان در قالب کاروان کشورمان به بازی‌های آسیایی هانگژو چین یکی از مهمترین برهه های ورزش استان به شمار می رود.

بیرامی ادامه داد: کسب اولین سهمیه المپیک تاریخ استان توسط فاطمه مجلل در بخش بانوان و انتخاب این ورزشکار شایسته استان به عنوان پرچمدار اختتامیه کاروان المپیک کشورمان، کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف ارزیابی وزارت ورزش و جوانان بخشی از اتفاقات قابل توجه ورزش استان بوده است.

آذربایجان غربی؛ موفق در دیپلماسی ورزشی

استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه موفقیت های استان در حوزه دیپلماسی ورزشی قابل توجه بوده است، گفت: فعال کردن دیپلماسی ورزشی از جمله برنامه ها و فعالیت های موفق استان بوده و در ۲ سال گذشته آذربایجان‌غربی میزبان مسابقات مختلف ورزشی در سطح ملی و بین المللی بوده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: این میزبانی ها برکات زیادی داشته که استقبال مردم و ورزشکاران و همچنین ایجاد فضای شوطر و نشاط در استان از جمله شهر ارومیه از جمله آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توسعه زیرساختی صورت گرفته آماده برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح ملی و بین المللی در این استان هستیم، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین ظرفیت ها و پتانسیل‌های استان، آذربایجان غربی می تواند میزبان مسابقات ملی و بین‌المللی باشد.

وی تاکید کرد: در سه سال گذشته علاوه بر ارتقای شاخص های فضای ورزشی در بخش های مختلف و استفاده شهروندان از این فضاها، میزبانی های متعددی در آذربایجان غربی روی داده که میزبانی مسابقات جهانی کبدی جوانان و همچنین حضور دهها رییس فدراسیون کبدی جهان و آسیا در ارومیه ، حضور ۱۷ تیم والیبال برتر آسیا در مسابقات قهرمانی قاره ای و همچنین حضور ورزشکاران زبده کشتی در مسابقات معتبر جام تختی از جمله آنهاست که با راهبری دولت سیزدهم و تلاش های استانی به ثمر نشست.

شرایط ایده‌آل ورزش آذربایجان‌غربی در حوزه‌های عمرانی، قهرمانی و همگانی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی هم در این خصوص با اشاره به فعالیت قابل توجه توسعه فضاهای ورزشی در دولت سیزدهم گفت: شاهد شرایط ایده‌آلی در ورزش استان هستیم و این مهم چه در بحث توسعه زیرساخت‌ها و چه در عملکرد ورزش قهرمانی و همگانی مشهود است.

رضا ابراهیمی افزود: در بحث فضاهای ورزشی شاهد تحول عظیمی در استان هستیم و در هیچ دوره‌ای شاهد چنین حجم از فعالیتی در توسعه اماکن ورزشی نبوده‌ایم.

وی با اشاره به ایده‌آل بودن وضعیت آذربایجان غربی در میزبانی مسابقات ورزشی‌ ادامه داد: در بحث برگزاری مسابقات در دولت سیزدهم، استان آذربایجان‌غربی شرایط ایده‌آلی داشته و شاهد میزبانی مسابقات مهم بین‌المللی و داخلی از جمله والیبال قهرمانی آسیا، جام جهانی کبدی، جام تختی و نظایر آن بوده و نام استان در بحث میزبانی با کیفیت مورد توجه قرار گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اتفاقات قابل توجهی در رشته‌های مختلف ورزشی در استان در طی این دولت صورت گرفته و خدمات انجام شده، توسعه ورزش استان را به همراه داشته است.

ابراهیمی درخصوص میزبانی استان آذربایجان‌غربی از مسابقات پیش‌رو و با اشاره به ارتقای شور و نشاط اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف، گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف این رقابت‌ها در راستای نشاط اجتماعی به بهترین شکل میزبانی انجام خواهدشد و انتظار داریم شهرستان‌ها و روستاها نیز در این زمینه فعالیت قابل توجهی با توجه به ظرفیت بالای ورزش استان، داشته باشند.

وی ادامه داد: بهره مندی شهرها و روستاهای مختلف استان از این برنامه‌ها در راستای بالا رفتن نشاط اجتماعی جامعه استان جزو برنامه‌های دولت در سراسر کشور است.

به گزارش ایرنا، با توجه به آمارهای ارائه شده، آذربایجان غربی راه چندین ساله را در سه سال گذشته پیموده و زیرساخت های زیادی نیز کلنگ زنی شده است که با اتمام آنها می توان فضای ورزشی قابل توجهی را در استان ترسیم کرد که راهگشای موفقیت های ورزشی در سال های آینده خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha