۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸
کد خبر: 85567192
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ هیات ورزشی در آذربایجان‌غربی فعال است

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸
کد خبر: 85567192
۹۰۰ هیات ورزشی در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ۹۰۰ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند که با تلاش های صورت گرفته، فعالیت اکثر آنها در حوزه های مختلف مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد بیرامی روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: همچنین در حال حاضر یک هزار باشگاه ورزشی در آذربایحان‌غربی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سال گذشته در ورزش استان با شتاب بیشتری صورت گرفت و بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان اضافه شده یا در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش قهرمانی، آذربایجان‌غربی یکی از سال‌های طلایی خود را در سال ۱۴۰۲ گذراند و ۲۲۰ مدال در سطح جهانی و آسیایی داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: این تعداد رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت و در آن سال نیز حدود ۱۸۰ مدال توسط ورزشکاران استانی در عرصه های مختلف کسب شد

بیرامی با اشاره به اینکه ورزش استان با رشد و توسعه قابل توجهی روبرو است، تصریح کرد: باید با ظرفیت سازی برای توسعه ورزش استان تلاش کرد.

وی گفت: میزبانی شایسته آذربایجان غربی از رویدادهای مختلف ورزشی و اردوهای تیم ملی موجب شده تمامی فدراسیون‌های ورزشی تمایل به برگزاری مسابقات و اردوهای تیم ملی در این استان داشته باشند.

وی افزود: ورزش امری مردمی است و جای سیاست بازی نیست و تمام رسالت ما ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه غرور ملی است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به ظهور و رشد ورزشکاران قوی و دارای پتانسیل در رشته‌های مختلف ورزشی در استان افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها، در دوره‌های آتی بازی‌های آسیایی و المپیک، شاهد مدال‌آوری ورزشکاران اعزامی از استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha