قرارگاه جهاد تبیین با هدف مشارکت حداکثری شیرازی‌ها در انتخابات فعال شد

شیراز-ایرنا-فرماندار شهرستان شیراز گفت: تمهیدات و اقدامات لازم برای جلب مشارکت، حضور حداکثری و پُر شور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه در قالب فعالیت قرارگاه جهاد تبیین این شهرستان برنامه ریزی و اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، لطف الله شیبانی پنجشنبه در اولین نشست شورای اداری این شهرستان در سال جاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، حضرت آیت الله رئیسی افزود: با وقوع سانحه بالگرد و شهادت رئیس جمهور با انتخابات زود هنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مواجه شده ایم.

فرماندار شیراز با ابراز اینکه امیدوار است انتخابات هشتم تیر ماه نیز برگ زرین دیگری باشد بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امیدواریم این انتخابات نیز منجر به انتخاب رئیس جمهوری شود که در تراز مرحوم شهید حضرت آیت الله رئیسی باشد و بتواند برنامه های بنیادین و اساسی دولت سیزدهم را که در سه سال گذشته پی ریزی شده است به پیش ببرد.

قرارگاه جهاد تبیین با هدف مشارکت حداکثری شیرازی‌ها در انتخابات فعال شد

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری ۸۴۰ شعبه اخذ رای در سه بخش مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون این شهرستان پیش بینی شده است، ابراز کرد: از مجموع این شعب ۱۱۵ شعبه سیار و ۷۲۵ شعبه ثابت در نظر گرفته شده است.

شیبانی با بیان اینکه برای کلان شهر شیراز ۶۷۵ شعبه در قالب ۱۰ مرکز اختصاص یافته است، افزود: شهر صدرا دارای ۴۸ شعبه با یک مرکز، بخش مرکزی ۷۴ شعبه، بخش ارژن ۲۹ شعبه و بخش سیاخ دارنگون دارای ۱۴ شعبه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده منطبق با انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ماه سال گذشته مشارکت مردم شهرستان شیراز در انتخابات ریاست جمهوری فراتر از ۵۰ درصد افراد واجد شرایط خواهد بود، بیان کرد: بر همین اساس شعباتی که در انتخابات گذشته بیش از ۷۰۰ برگ تعرفه رای مصرف داشته اند جهت تسهیل و تسریع رای گیری به دو شعبه تبدیل شده اند.

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تمامی نقاط شهری و روستایی شهرستان شیراز در انتخابات هشتم تیر ماه تحت پوشش شعب ثابت یا سیار اخذ رای خواهد بود و در این خصوص نگرانی وجود نخواهد داشت.

به گفته وی؛ برای انتخابات ریاست جمهوری تعداد شعب اخذ رای در کلان شهر شیراز افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه نشست های تبیینی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید به صورت مویرگی شکل بگیرد و توسعه یابد، گفت: انتظار می رود این موضوع ابتدا در بین کارکنان دستگاه های اجرایی و نهاد های دولتی شهرستان با حضور مدیران و معاونین شکل گیرد.

وی با توصیه به اینکه ادارات و نهاد ها با فضا سازی محیطی و نصب بنر با موضوع جلب مشارکت مردم می توانند در افزایش مشارکت ها نقش آفرینی کنند، عنوان کرد: هرگونه تبلیغ له یا علیه هر کدام از کاندیداها ممنوع و جرم به حساب می آید.

او اعلام کرد: برگزاری میزهای خدمت با حضور مدیران، معاونین و هر کدام از کارکنان که می تواند موثر و گره گشای مشکلات مردم باشد؛ باید در این ایام در دستورکار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

شیبانی تاکید کرد: هیچکدام از برنامه های اجرایی و عمرانی در دست اقدام دستگاه های دولتی و خدمات رسان نباید به هیچ وجه به بهانه شرایط حاضر و برگزاری انتخابات کُند، معلق و متوقف شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اذعان به اینکه کسانی که به عنوان کاندیدا در منظر آرای مردم قرار گرفته اند، تماما مورد تائید نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: هیچکس مجاز به لجن پراکنی علیه هیچکدام از کاندیداها و مردم نیست. هر گونه استفاده از اموال دولتی به نفع هر کدام از کاندیداها یا هر گونه تبلیغ کارکنان در ساعات اداری برای آنان قانونا ممنوع و شرعا حرام است.

به گفته وی؛ در روز برگزاری انتخابات و در شعب اخذ رای هیچکدام از عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات مجاز به تبلیغ له یا علیه هیچکدام از کاندیدها نیستند و این خود نیز شرعا حرام و قانوناً جرم به شمار می آید.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور اسامی داوطلبان احرازصلاحیت‌شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

با اعلام ستاد انتخابات کشور طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، تا ۶ تیرماه ۱۴۰۳ بازه تبلیغات برای نامزدها در نظر گرفته شده است و هفتم تیرماه منع تبلیغاتی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha