100 طرح آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

یاسوج ایرنا- سرپرست آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ طرح آموزشی در مناطق مختلف این استان در دست ساخت است که از این تعداد ۴۲  طرح در قالب ۱۱۸ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تا مهر ماه ۱۴۰۳ تکمیل خواهد شد.

محمد جمالی روز پنجشنبه در جشنواره جام رسانه امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۳ طرح آموزشی در قالب ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.

وی بیان کرد: همچنین در دولت سیزدهم بیش از یکهزار میلیارد ریال برای تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستان نها، گرمایشی و سرمایشی هزینه شد.

جمالی ابراز کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۵۰ درصد از کودکان بازمانده از تحصیل معادل ۳۰۰ دانش آموز با استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی وتربیتی ،مدیران ، معاون آموزگاران ،آموزگاران و سایر نهادهای برون سازمانی از جمله سازمان بهزیستی مراکز بهداشتی و درمانی ،دهیاران و.. شناسایی و جذب آموزش و پرورش شد.

وی تصریح کرد: در قالب پروژه مهر تجهیزات اموزشی، کمک آموزشی، هنرستان هاو گرمایشی و سزمایشی با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تا مهر ماه سال آینده تحویل مدارس خواهد شد.

جمالی عنوان کرد: بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آموزَشی و کمک سرانه مصرفی ۷۲ هنرستان در ۲ سال اخیر جذب و توزیع شد.

سرپرست آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از سه هزارو ۱۸ آموزشگاه با ۱۷۲ هزار دانش آموز در قالب ۹ هزارو ۴۰۷ کلاس درس در استان وجود دارد.

وی تعداد اموزشگاه های غیر دولتی را ۳۰۲ واحد در قالب یکهزارو ۷۶۹ کلاس درس اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۹ درصد دانش آموز هم اکنون در مدارس غیر دولتی با بیش از ۳۰ هزار دانش اموز مشغول تحصیل هستند.

جمالی اببراز کرد: بیش از هشت هزارو ۶۰۰ هنرجو، در ۷۲ هنرستان رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش مشغول به تحصیل هستند که رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: همچنین در دولت سیزدهم طرح رتبه بندی معلمان ردیف استخدامی چهار هزارو ۵۴ نفر آموزگار ابتدایی ، دبیری، هنرآموزی و نیروهای کیفیت بخشی شامل مراقبت سلامت ،مشاور، مربی پرورشی و امور تربیتی در قالب کانون‌های ارزیابی به شیوه کیفی و اطمینان بخش اجرا شد.

جمالی ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان از اقدامات بر زمین مانده بود که بعد از ۱۱ سال در دولت سیزدهم اجرا شد که از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۱۴ هزارو ۹۵۶ نفر فرهنگیان و بازنشستگان مشمول قانون رتبه بندی شدند.

سرپرست آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین بیش ازیکهزارو ۴۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در ۲ مرحله به فرهنگیان استان پرداخت شد.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۰ هزار دانش آموز متوسطه دوم در پایه های دهم ،یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند. تاثیر معدل کتبی در کنکور امسال ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد خواهد بود.

جمالی توانمندسازی سالانه بیش ازپنج هزار نفر از معلمان متوسطه اول ، دوم و فنی وحرفه ای در طرح شهید کاظم آشتایانی ساماندهی کودکستان ها، ساماندهی تمام مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک را از دیگر اقدامات اموزش و پرورش استان اعلام کرد.

وی اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان را از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در قالب این طرح ۱۰۸ دانش آموز در مدارس بالای ۵۰ دانش آموز شناسایی و عضو شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha