۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85508180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محیط بان اصفهانی در جشنواره «خورشید هشتم» خوش درخشید

اصفهان-ایرنا- محیط بان پناهگاه حیات وحش عباس آباد از استان اصفهان در بخش فیلم مستند عنوان «اثر برگزیده جشنواره خورشید هشتم» را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نخستین دوره جشنواره «خورشید هشتم» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار و محیط بانان علاقه مند در بخش های مختلف فیلم مستند، عکس، خاطره نویسی و پادکست به رقابت پرداختند.

در پایان این جشنواره، اثر محمدرضا حلوانی در بخش فیلم مستند که لاشه خواری پلنگ در پناهگاه حیات وحش «عباس آباد» را به تصویر کشیده بود، به عنوان اثر برگزیده از استان اصفهان در این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، جشنواره فرهنگی- هنری محیط بان با عنوان «خورشید هشتم» به منظور شناسایی توانایی های محیطبانان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و تجلیل از تلاش های آن ها در حفاظت از عرصه های محیط زیست کشور برگزار می‌شود. آثار داوری ده در نخستین دوره جشنواره خورشید هشتم مرداد و شهریور سال گذشته به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد با وسعت معادل ۴۰۰ هزار هکتار در شرق استان اصفهان و در شهرستان نایین قرار گرفته‌ است. این منطقه یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوزپلنگ و از زیستگاه‌های مُنتخب پروژه «حفاظت از یوزپلنگ آسیایی» به شمار می‌رود.

پلنگ و یوزپلنگ ایرانی از گربه‌سانان در معرض خطر انقراض هستند که حضور هر دو جانور در سال‌های اخیر در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد ثبت شده است.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha