۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85508274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستر ورود سرمایه گذاران برای توسعه اقتصادی کردستان فراهم است

سنندج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذار در استان فراهم است و امیدواریم در بحث اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی شاهد پیشرفت باشیم.

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی روز پنجشنبه در جلسه شورای دستگاه های هم خانواده صمت استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به دهه تولید و تجارت، امسال برای نخستین بار تعیین افراد منتخب در حوزه های مختلف صمت به خانه صنعت و معدن استان واگذار شده و واحدهای نمونه صنعتی و نمونه معدنی توسط این خانه معرفی می شود.

وی با بیان اینکه همدلی و هم افزایی برای رونق تولید در سایه شورای هم خانواده صمت محقق می شود، افزود: هیئت اندیشه ورز مجموعه صنعت، معدن و تجارت باید شکل بگیرد و از نخبگان و تشکل بخش خصوصی صمت استفاده شود تا ظرفیت حوزه های مختلف واکاوی و بسترهای توسعه و اشتغال زایی استان بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بر همگرایی بین کارگروها و همکاری لازم بین آنها تاکید و بیان کرد: درهای حمایتی برای واحدهای نمونه صادر کننده تولیدی و معدنی باز شده تا دلگرمی در بین واحدهای برتر بیش از بیش نمود، پیدا کند.

خلیقی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی انجام شده گام های جدی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی برداشته شده است.

وی یادآور شد: در بحث ناترازی برق در سال جاری شرکت توزیع نیروی برق استان جدول زمانبندی را اعلام کرده و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان هیچگونه دخالتی در این خصوص نداشته اند؛ براساس این برنامه در هفته ۲۴ ساعت قطعی برق در واحدهای تولیدی خواهیم داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در زمان قطع برق واحدهای تولیدی، از لحاظ تولید و بحث اقتصادی دچار مشکل شده و از این رو انتظار می رود شرکت برق در این خصوص تمهیدات جدیدی را اتخاذ کند.

خلیقی به امضای تفاهم نامه بین صمت و آموزش و پرورش و همچنین صمت و دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث نیروهای تخصصی و ارتقای واحدهای صنعتی و معدنی گام های اساسی برداشته شده و انتظار می رود برای پیشبرد و تعالی استان با توجه به هدف سند راهبردی استان، همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات امنیت پایدار به دنبال دارد، گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم انتظار می رود که حضور حداکثری را داشته باشیم و با برگزاری جلسات تبیینی بسترهای لازم برای مشارکت پرشور مردم فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha