تفاهم نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه کردستان امضا شد

سنندج- ایرنا- تفاهم نامه همکاری میان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه کردستان روز سه شنبه در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه منعقد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه کردستان در نشست امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: از طریق ارتباط خوب با اداره کل صمت می توان بسیاری از چالش های موجود در داخل و خارج دانشگاه را برطرف کرد.

حامد قادرزاده با بیان اینکه هر تفاهم نامه ای زمانی اثرگذاری و خروجی خواهد داشت که تبدیل به عمل شود، افزود: تفاهم نامه صمت با دانشگاه کردستان در بخش های حقوقی و پژوهشی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و بی شک اگر مفاد آن را اجرایی کنیم بسیار موثر و مفید خواهد بود.

وی بیان کرد: کردستان اگر در بخش صنعت نسبت به استان های صنعتی کشور قابل مقایسه نباشد ولی در بخش معادن از وضعیت مطلوبی برخوردار است

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه در خارج از کشور صنعت در داخل دانشگاه قرار دارد، بیان کرد: در دیگر کشورهای دنیا بورس صنعتی به دانشجویان تعلق می گیرد و به گونه ای تقاضا محور عمل می شود.

قادرزاده ادامه داد: دوره پذیرش دانشجو در کشور ما هم باید در راستای تبدیل دانش به ثروت باشد نه فقط مقاطع تحصیلی و رشته ها افزایش داده شود.

وی اضافه کرد: بزرگترین عامل توسعه در هر جامعه ای سرمایه انسانی است بنابراین نباید دانشجویان را بعد از فارغ التحصیلی رها کرد بلکه استفاده از توان علمی این ظرفیت باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه امکان پذیرش دانشجو در همه جای کشور ایجاد شده و این از خدمات ویژه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اگر دانش تبدیل ثروت نشود و گره ای از گره های جامعه باز نشود نتیجه ای نگرفته ایم.

آشنایی دانشجویان با محیط کار در بخش صنعت و معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال اقدام به تهیه سند راهبردی کرده ایم و در تولید اشتغال آفرین گام هایی برداشته شده است.

بختیار خلیقی با بیان اینکه مسئولان کشوری بارها اعلام کرده اند که کردستان در مسیر صنعتی شدن است، گفت: هزار و ۱۶۱ واحد صنعتی در استان داریم که از این تعداد ۵۸۷ واحد فعال و مابقی غیرفعال و نیمه فعال هستند.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های ما دستیابی به اهداف تعیین شده شامل رشد هشت درصدی صنعت، رشد ۲۳ درصدی تجارت و رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به اهداف انعقاد این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: فاصله ای بین مجموعه صمت و دانشگاه وجود داشت که انتظار می رود این میزان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

خلیقی اضافه کرد: این تفاهم نامه در زمینه های علمی و تحقیقاتی و با هدف استفاده از امکانات طرفین و گسترش دانش اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از استراتژی های ما تعامل با دیگر دستگاه ها و مراکز آموزشی است، ادامه داد: با این تفاهم نامه می توان از توانمندی های طرفین به طور مطلوب استفاده کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مدت اجرای این تفاهم نامه ۲ سال است، افزود: آشنایی دانشجویان فنی و مهندسی با محیط کار، جذب نیروی بومی به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای صنعتی و معدنی، مشارکت در انجام پروژه های فناورانه و فراهم کردن زمینه مناسب برای ترغیب دانشجویان به رشته های فنی و مهندسی و تامین نیاز نیروی انسانی واحدهای تولیدی استان و حمایت از پایان نامه های دانشجویی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

در این نشست مطرح شد که ۷۵ دانشگاه در سطح کشور در دفترچه پذیرش دانشجو، بورسیه صنعتی لحاظ کرده اند که متولی اصلی این مهم هم ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان هاست و می طلبد در کردستان هم چنین اقدام مهمی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha