چهار طرح کشاورزی در خانمیرزا چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته جهادکشاورزی چهار طرح کشاورزی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال کیانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، تاکید کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های آبیاری نوین تلفیقی، گلخانه و کانال آب‌رسانی اجرا و به بهره برداری رسید.

وی افزود: راه‌اندازی یک طرح آبیاری نوین تلفیقی با رویکرد "تیپ" در شهرستان خانمیرزا به وسعت ۱۱.۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شده است؛ عملا با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر مصرف بهینه منابع آبی، میزان تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث ۲ گلخانه سبزی و صیفی در این شهرستان بیان کرد: این گلخانه‌ها ۱۳ هزار مترمربع زیربنا دارد و برای بهره‌برداری از آن‌ها افزون‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه و زمینه اشتغال مستقیم ۱۵ نفر و غیرمستقیم هفت نفر فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به دیگر پروژه به بهره برداری رسیده، گفت: با بهره‌برداری از یک کانال آب‌رسانی در شهرستان خانمیرزا به مساحت ۴۳۰ متر مربع با هدف جلوگیری از هدررفت آب زمینه اشتغال مستقیم ۳۰ نفر و غیرمستقیم پنج نفر فراهم شد.
به گزارش ایرنا، در شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری طی هفته جهاد کشاورزی ۸۷ طرح بخش کشاورزی با چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی هفت هزار و ۲۹۱ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
از این تعداد ۸۲ طرح افتتاحی شامل ۵۲ طرح آب و خاک، ۱۶ طرح تولیدات گیاهی، هشت طرح تولیدات دامی، چهار طرح‌ شیلات و آبزیان و ۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی است و پنج طرح جدید نیز کلنگ‌زنی شد.

آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha