۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85508475
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: قران تکیه‌گاه آزادگان در دوران اسارت بود

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: قران تکیه‌گاه آزادگان هشت سال دفاع مقدس در دوران اسارت بود که به آنان روحیه، نیرو و قوت می بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد که خود از آزادگان سرافراز است پنجشنبه شب در مراسم یادواره شهدای غربت که در حسینیه امام (ره) همدان برگزار شد، اظهار کرد: در اردوگاهی که حضور داشتیم، اغلب اسرا دارای مجروحیت های جدی از جمله قطع دست و پا و یا قطع نخاع بودند و آنهایی که زنده ماندند، تا سالها دچار درد و مشکل بودند.
وی ادامه داد: نیروهای بعثی به جای ارائه خدمات پزشکی مانند قرص و دارو با کابل از مجروحان اسیر پذیرایی می کردند.
استاندار همدان در ادامه خاطراتش یادآور شد: یکی از اسرای مجروح که تمام بدن او را عفونت فراگرفته بود، پس از رسیدن به فیض شهادت بدنش معطر و فضای اردوگاه را عطرآگین کرده بود، به طوری‌ که حتی موجب تعجب زندان بانان عراقی شده بود.

استاندار همدان: قران تکیه گاه آزادگان در دوران اسارت بود

استاندار همدان با بیان اینکه برخلاف رفتار انسانی رزمندگان دفاع مقدس با اسرای عراقی، بعثی رفتاری وحشیانه و غیرانسانی با اسرای ما داشتند،گفت: بسیاری از شهدای آزاده بر اثر عدم دریافت خدمات پزشکی و تحمل رنج بسیار به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: آزادگان به جای نشستن در کنج زندان و گرفتن زانوی غم، با عبادت و یادگیری قرآن و زبان خارجه روحیه خود را حفظ می کردند.
قاسمی فرزاد بیان کرد: صلیب سرخ جهانی از روحیه بالا و شاداب ناشی از انجام شعائر مذهبی آزادگان، بهت زده بود.
وی تصریح کرد: بسیاری از آزادگان همواره روزه بودند و در عین حال به حفظ ادعیه از جمله دعای کمیل و ندبه می پرداختند.

استاندار همدان با اشاره به دشواری های دوران اسارت از جمله عدم امکان حضور در فضای باز،یادآور شد: در دوران اسارت پس از ۶ سال و بعد از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، ما را به فضای آزاد آوردند.
در این مراسم، از خانواده چندین شهید در اسارت تجلیل شد.
.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha