هشدار مدیر بیمارستان «کمال عدوان» غزه درباره جان باختن زنان و کودکان بر اثر گرسنگی

تهران – ایرنا – مدیر بیمارستان «کمال عدوان» واقع در شمال غزه درباره جان باختن زنان و کودکان بر اثر گرسنگی و کمبود مواد غذایی هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری های فلسطینی، حسام ابوصفیه امروز جمعه گفت: بیش از ۲۰۰ کودک با تشخیص سوء تغذیه و تشنگی شدید به این بیمارستان منتقل شده اند.

وی با هشدار درباره مرگ زنان و کودکان بر اثر گرسنگی در نوار غزه، از همه نهادهای امدادرسان بین المللی خواست خطر گرسنگی در این باریکه به ویژه مناطق شمالی آن را بسیار جدی بگیرند.

مدیر بیمارستان کمال عدوان تصریح کرد: شمال نوار غزه با یک فاجعه بشری مواجه است. در این منطقه جز آرد هیچ گونه ماده غذایی پیدا نمی شود.

این در حالی است که در هشت ماه گذشته به دنبال ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره کامل و جلوگیری این رژیم از ورود کمک های دارویی و غذایی به این باریکه، بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی در شمال نوار غزه با گرسنگی شدید مواجه هستند و این امر باعث جان باختن شماری زن و کودک و سالخورده بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه شده است.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی هشدار داد که تا اوایل ماه آینده میلادی به دلیل جنگ در غزه بیش از یک میلیون نفر در این منطقه با گرسنگی و مرگ مواجه خواهند بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا اوایل ماه جولای بیش از یک میلیون نفر در غزه با مرگ و گرسنگی مواجه شوند. کمک بشردوستانه راه حل جنگ‌ها نیست و کشورها در گروه ۷ باید از نفوذ عظیم سیاسی خود برای کمک کردن به همه مردم نیازمند استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگی اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

ارتش اسرائیل ۲۶ می (۶ خرداد ماه جاری) همچنین به بهانه نابودی حماس با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد که این موضوع باعث نگرانی‌های بین المللی شده است چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha