۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبر: 85509347
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

غرق شدن سه نفر طی چهار روز در استان یزد

۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبر: 85509347
غرق شدن سه نفر طی چهار روز در استان یزد

یزد- ایرنا- خبر غرق شدگی سه نفر طی چهار روز اخیر در برخی استخرهای کشاورزی استان یزد، نگرانی‌هایی را به دنبال داشته و به رغم توصیه‌های قبلی اورژانس استان مبنی بر بکارگیری تمهیدات لازم در این زمینه، این معضل همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سازمان اورژانس یزد اعلام کرد طی روزهای ۲۳ و ۲۵ خرداد سه مورد غرق شدگی در استان گزارش شده که فوت شدگان در سه مقطع سنی مختلف بوده‌اند؛ ۱.۵ ساله، ۱۶ ساله و ۵۶ ساله و این در حالیست که در ۱۵ فروردین ماه نیز یک کودک چهار ساله به همین دلیل در بهادران مهریز فوت شده بود.

دیروز /جمعه/ یک کودک ۱.۵ ساله در روستای شواز شهرستان تفت در استخر کشاورزی غرق و به اورژانس اعلام شد و به رغم انتقال این کودک خردسال به درمانگاه نصرآباد و تلاش تیم اورژانس برای احیای مجدد، این کودک فوت کرد .

در همین روز یک نوجوان ۱۶ ساله در ابرکوه یزد در استخر کشاورزی فوت کرد و در ۲۳ همین ماه نیز خبر غرق شدگی یک فرد میانسال ۵۶ ساله در شهرستان ابرکوه به اورژانس گزارش شد.

اورژانس استان یزد پس از حادثه روز گذشته در کانال اطلاع رسانی خود راهکارهای ایمن سازی استخرهای کشاورزی را ارائه کرده که شامل حلقه نجات، طناب، نردبان، فنس حفاظتی و تابلو هشدار است و از مردم هم خواسته در آبهای کشاورزی شنا نکنند.

علاقه به شنا در استخرهای کشاورزی با توجه به گرمای هوا و در پیش بودن فصل تابستان می تواند به قیمت جان باختن فرد تبدیل شود ضمن آنکه والدین نیز باید مراقب کودکان خردسال و نوجوانان و جوانان خود باشند .

مسوولان متولی و از جمله جهاد کشاورزی استان یزد نیز باید در این زمینه چاره اندیشی کنند و ضمن واکاوی علل فنی اینگونه حوادث ناگوار، تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار آن را پیش بینی کنند.

استخرهای کشاورزی دارای ورودی و خروجی مجزایی هستند که برای تنظیم جریان آب، تنظیم سطح آب در استخر و تخلیۀ آب اضافی به‌کار ‌می‌روند؛ استخر مخصوص کشاورزی به علت ساختارش، می‌تواند به کشاورزان برای صرفه‌جویی در آبیاری کمک شایانی کند؛ این استخرها به‌غیر از ذخیرۀ آب به‌منظور آبیاری گیاهان، برای موارد دیگری مثل آبیاری دام نیز کاربرد دارند.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که استفاده از این مدل استخر به دنبال دارد، ذخیرۀ آب در فصول پرآب و استفاده از آن در فصول گرم و خشک است؛ این رویکرد باعث می‌شود تا گیاهان در شرایط سخت آب‌وهوایی رشد کنند و در هزینه‌ها به شکل چشمگیری صرفه‌جویی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha