چهار هزار و ۸۸۱ نفر نیروی جدید در دستگاه‌های اداری ایلام استخدام شد

ایلام - ایرنا - رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: در دولت سیزدهم طی برگزاری ۲۴ آزمون استخدامی چهار هزار و ۸۸۱ نفر نیروی جدید در دستگاه‌های اداری ایلام به کارگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام روز شنبه نیز در این آئین با قدردانی از حُسن اعتماد مسئولان ارشد استان طی ۲ سال گذشته در تصدی این مسئولیت، اظهار کرد: این استان دارای یک هزار و ۱۶۶ طرح نیمه‌تمام با عمر طولانی بود که با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر تکمیل این‌گونه طرح‌ها، پروژه‌های ناتمام استان به یک هزار و ۶۵ طرح بر اساس اولویت‌ها کاهش یافته و برای امسال نیز تکمیل ۸۲ طرح مد نظر است.

"امین دوست‌محمدی" استفاده از اسناد بالادستی آمایش سرزمین را لازمه توسعه دانست و ادامه داد: استفاده از اسناد آمایشی بالادستی برای اجرای طرح‌ها و پیشرفت استان ضروری است و یکی از مهم‌ترین اقدامات استان در دولت سیزدهم کاهش تصدی های اداری و تلاش برای مدیریت اموال زائد دولتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بود.

وی بیان کرد: هوشمندسازی سیستماتیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و کاهش حجم تصدی‌ها و پرهیز از تشکیلات اداری غیرضروری و زائد موجب ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی شد.

دوست محمدی با بیان اینکه توجه و همت مسئولان ارشد استان و به ویژه استاندار ایلام در راستای تحقق اهداف بودجه‌ای و اعتباری استان، نتایج ارزشمندی برای استان به ارمغان داشت، افزود: در طرح استخدامی شهید زین‌الدین ایلام تنها استانی است که با هدف نوسازی بدنه اداری و نیروی انسانی، موفق به اخذ پنج مجوز از این طرح شد و دیروز نیز آزمون این طرح در استان برگزار شد.

وی تاکید کرد: در طراحی و مطالعه طرح ها باید شاخصه هایی چون مطالبه و خواسته اجتماع، ضرورت اجرای طرح، ظرفیت‌ها و نقاط قوت و ضعف منطقه محل اجرای طرح بر اساس داده های آمایشی مد نظر باشد.

دوست محمدی یادآور شد: یکی از اهداف مهم، کاهش تعداد طرح های نیمه تمام و تلاش برای تکمیل آنها بود و تعداد پروژه های نیمه تمام بر اساس اولویت بندی مشخص شد و عمر اتمام طرح ها نیز کاهش یافت.

وی ایجاد کد QR برای اعلام رضایت مندی از کارمندان دستگاه های دولتی و برگزاری ۲۴ آزمون استخدامی و جذب چهار هزار و ۸۸۱ نفر نیروی جدید را از دیگر اقدامات دولت کار و کرامت در استان ایلام برشمرد.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام توضیح داد: در مدت استقرار دولت سیزدهم ۶ هزار و ۶۰۰ نفر مرتبط با جامعه ایثارگری در ادارات استان شاغل بودند که از این تعداد ۹۲ درصد شامل چهار هزار و ۸۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

دوست محمدی با بیان اینکه در مجموع ۹ هزار و ۶۰۰ نفر در دولت سیزدهم تثبیت و تبدیل وضعیت شغلی یا از طریق آزمون‌ها جذب دوایر دولتی شدند، خاطرنشان کرد: در این دولت ۱۰۰ درصد شهرستان های استان ایلام مشمول طرح مناطق جنگی شدند.

مدیرکل امور برنامه و بودجه استان‌های سازمان مدیری و برنامه ریزی کشور نیز در این مراسم، اظهار کرد: امید است بتوانیم مسیر توسعه استان ایلام را در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای، طرح‌های توسعه‌ای کشور و مسائل ملی با دقت نظر و با توجه به تخصیص اعتبارات و مصارف تداوم پیدا کند.

"محمد تشرفی " با قدردانی از خدمات " امین دوست محمدی" در طول دوران تصدی این سمت، اظهار کرد: تغییرات مدیریتی به منظور استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند در سطوح مختلف صورت می‌گیرد و ما از تجربیات و تخصص ایشان در مرکز کشور بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به تجربیات اجرایی، نظارتی، تخصیص اعتبارات، توزیع، تحقیق و حوزه‌های مختلف بودجه ای، بیان کرد: از مسئولان و مردم استان انتظار می‌رود همانگونه که با "دوست محمدی" رئیس سابق مدیریت و برنامه ریزی استان همکاری و تعامل داشتند این همکاری را با رئیس جدید نیز داشته باشند.

تشرفی خاطرنشان کرد: امید است که رئیس جدید مدیریت و برنامه ریزی استان، با اتکا به تجارب ارزشمندو با همراهی مردم و مسئولان استان، گام‌های موثری در جهت توسعه و پیشرفت استان ایلام بردارد.

"سیدمنصور حسینی" روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام، اظهار کرد: توسعه استان با توجه به نیازهای نامحدود و منابع محدود نیازمند تعامل، همفکری و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: باید با کار کارشناسی و اجرای دقیق قوانین پنج ساله، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که استان متناسب با ظرفیت‌ها و منابع ارزشمندی که دارد از جمله سرمایه انسانی و منابع طبیعی به توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف دست یابد.

به گزارش ایرنا، آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با حضور مدیرکل امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار و از خدمات "امین دوست‌محمدی" قدردانی و "سیدمنصور حسینی" به عنوان سرپرست جدید این سازمان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha