عذرخواهی مدیرعامل پسماند شهرداری تبریز از سگ گزیدگی کودک تبریزی

تبریز- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با عذرخواهی از بابت حادثه سگ گزیدگی شب گذشته برای یک کودک تبریزی، تغذیه سگ‌های بدون صاحب را عامل اصلی تجمع و افزایش تعداد آن‌ها در داخل شهر دانست.

حبیبه هراتی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود :‌ مدیریت شهری خود را موظف و ملزم به پیگیری این موضوع دانسته و تا پایان روند درمانی و بهبود این کودک، در کنار خانواده او خواهد بود.

وی با اشاره به خواسته‌های متعدد شهروندان در خصوص جمع آوری سگ‌های بدون صاحب، اظهار کرد: معاونت‌های خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز موظف هستند به صورت روزانه نسبت به زنده گیری و انتقال سگ‌های بدون صاحب به سازمان پسماند اقدام کنند.

وی افزود: بعد از جمع آوری سگ‌های بدون صاحب و تحویل آن ها به سازمان مدیریت پسماند، انتقال به مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب، فرایند کنترل جمعیت و عقیم سازی آغاز می‌شود.

هراتی با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در خصوص جمع آوری سگ‌های بدون صاحب غذادهی برخی شهروندان به این سگ‌ها است، افزود: غذا رسانی به سگ‌ها در پارک‌ها و خیابان‌های شهر باعث تجمع و پرسه زنی این حیوانات شده و مشکلات بهداشتی و ایمنی برای شهروندان ایجاد می‌ کند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم غذارسانی به سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر و میزان زاد و ولد این حیوانات، افزود: به نظر کارشناسان، ارتباط مستقیمی بین نسبت غذارسانی به سگ‌های بدون صاحب و افزایش زاد ولد آن‌ها وجود دارد و در حقیقت غذارسانی به آن‌ها موجب ازدیاد نسل سگ‌های بدون صاحب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha