۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 84988658
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پناهگاه حیوانات شهرداری تبریز در مراحل پایانی ساخت است

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: پناهگاه حیوانات شهرداری با حدود ۳۶۵ مترمربع زیربنا با هدف جمع‌آوری، ساماندهی و عقیم سازی سگ های بلاصاحب در مراحل پایانی ساخت بوده و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیبه هراتی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این پناهگاه در زمینی به مساحت حدود پنج هکتار با اعتبار بیش از ۶۱.۵ میلیارد تومان در حال ساخت است، افزود: پناهگاه حیوانات شامل بخش های مختلفی مانند اتاق های جراحی و پزشکی، کلینیک و اداری بوده و ۱.۵ میلیارد تومان نیز برای سیستم برق رسانی و حصارکشی آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری بیش از یک‌ هزار قلاده سگ از معابر شهری زنده گیری شده و طبق پروتکل‌های ابلاغی توسط خودروهای مخصوص و با حضور کارشناسان مجرب اداره کل دامپزشکی واکسینه و عقیم سازی شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با زنده گیری و جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر، از کشتن این سگ ها جلوگیری شده و با نظارت مستقیم شهرداری تبریز و حامیان حیوانات طرح عقیم سازی آن ها انجام می شود.

هراتی، ادامه داد: مالکیت غیرمسوولانه سگ‌های بلاصاحب باعث افزایش انفجاری تعداد این حیوانات شده و به طوری که تخم پرندگان و جان شهروندان نیز از گزند این سگ‌های در امان نبوده و تنوع زیستی محیط را در این شهر به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره با آمار ارائه‌ شده در خصوص سگ‌های ولگرد توسط دوستداران حیوانات در سطح این شهر، یادآوری کرد: بر اساس آمار ارایه شده از سوی آن ها یک‌ هزار قلاده در این شهر وجود دارد در حالی که پس از شروع طرح جمع آوری و زنده‌گیری آن ها، مشخص شد که تعداد آن ها بیشتر رقم اعلام شده از سوی دوستداران حیوانات است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: سازمان پسماند مدیریت شهری برای واکسینه کردن، عقیم سازی و نگهداری این حیوانات بلاصاحب قرارداد همکاری به مبلغ ۲ میلیارد تومان با پناهگاه حیوانات پردیس و کلنیک وت منعقد کرده و در این راستا از خدمات این مراکز استفاده می‌کند.

هراتی، افزود: با توجه به مبتلا بودن تعداد زیادی از سگ های بلاصاحب به بیماری های مختلف، زنده گیری و واکسیناسیون آن ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، حضور گله ای سگ های بلاصاحب در برخی مناطق شهر تبریز در از چندگاهی موجب ترس شهروندان و ایجاد مشکل برای آنان می شود و شهرداری برای رفع این مشکل اقدام به اجرای طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب از سطح شهر، رهاسازی در پناهگاه حیوانات و عقیم سازی آن ها می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha