شیاد سایبری با ۵۲۰ مالباخته خوزستانی در دام پلیس فتا گرفتار شد

اهواز- ایرنا - رییس پلیس فتا خوزستان گفت: شیاد سایبری که از طریق "بیعانه" در خوزستان کلاهبرداری می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا، عنوان کرد مبلغ یکصد میلیون ریال به عنوان بیعانه در قبال خرید یک دستگاه خودرو که آگهی آن در سایت دیوار بارگزاری شده بود پرداخت کرده و پس از پرداخت وجه مذکور فرد آگهی دهنده تلفن همراه خود را خاموش کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت افزود: با تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات عملیاتی کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی، فرد کلاهبردار که در یکی از استان‌های مرکزی ساکن بود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به مقر پلیس فتا خوزستان منتقل شد.

رییس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: با بررسی‌های تجهیزات الکترونیکی متهم مشخص شد بیش از ۳۰ حساب بانکی اجاره ای در اختیار وی قرار دارد و با استفاده از این حسابها اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ حسینی از بررسی ابعاد گسترده این پرونده خبر داد و گفت: طی تحقیقات بعدی مشخص شد بیش از ۵۲۰ نفر از هموطنان به دام این شیاد سایبری گرفتار شدند که تحقیقات جهت شناسایی تمام مالباختگان در دستور کار پلیس فتا خوزستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد اظهار کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی به هیچ وجه وجوهی به عنوان پیش پرداخت، بیعانه و ... قبل از مراجعه حضوری و تحویل کالا پرداخت نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha