۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85509822
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۴۴ پروانه بهره‌برداری در صنعت گل و گیاه گیلان صادر شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تشریح کارهای انجام شده حوزه کشاورزی در دولت سیزدهم گفت: در این مدت چهار هزار و ۴۴ پروانه بهره‌برداری در صنعت گل و گیاه در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صالح محمدی روز شنبه در نشست شورای کشاورزی گیلان اظهار کرد: همچنین در این مدت چهار هزار و ۲۳۰ فقره پروانه تاسیس در صنعت گل و گیاه و بیش از ۸۲۰ پروانه تاسیس در صنعت طیور صادر شده‌است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۴۹ فقره پروانه تاسیس و ۲ هزار و ۷۹۷ پروانه بهره‌برداری در حوزه شیلات گیلان و ۴۴۴ پروانه تاسیس و ۹۴۱ پروانه بهره‌برداری در صنعت دام صادر شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش تولیدات شیلاتی استان در دولت سیزدهم اضافه کرد: تولید انواع ماهیان از ۵۷ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۷۴ هزار تن رسیده‌است.

وی بیان کرد: با تشکیل کمیسیون رفع تداخل در دولت سیزدهم از ۲۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی گیلان تاکنون ۲۱۸ هزار هکتار رفع تداخل شده‌ و برای ۱۱۵ هزار هکتار هم سند کشاورزی صادر و به صاحبانشان تحویل داده شد.

محمدی در ادامه با اشاره به افتتاح ۴۰ پروژه حوزه کشاورزی گیلان اظهار کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۴۰ پروژه آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری، دام و طیور، صنایع کشاورزی (تبدیلی، تکمیلی و مکانیزاسیون)، باغبانی و گلخانه، شیلات و آبزی پروری و حفظ نباتات به بهره برداری رسیده‌است.

وی بیان کرد: این تعداد پروژه حوزه کشاورزی گیلان برای ۱۳۸ نفر اشتغال مستقیم و ۵۷۱ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده و سه هزار و ۸۷ خانوار از آنان بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: ۲۹.۵ درصد اشتغال گیلان در حوزه کشاورزی بوده و حدود ۳.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

صید و صیادی در دولت سیزدهم ۲۳ تا ۲۴ درصد افزایش یافته است

مدیرکل شیلات گیلان نیز در نشست شورای کشاورزی با تشریح تولیدات شیلاتی استان در دولت سیزدهم گفت: تولیدات شیلاتی در گیلان به ۷۴ هزار تن رسیده و صید و صیادی در دولت سیزدهم ۲۳ تا ۲۴ درصد افزایش یافته است.

کوروش خلیلی با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، جهش تولید در حوزه شیلات بیش از همیشه مورد اهتمام است.

تولید چای با حمایت دولت سیزدهم ۲۰ درصد افزایش یافته‌است

رئیس سازمان چای کشور نیز در این نشست با بیان اینکه ۹۵ درصد تولید چای در گیلان و پنج درصد در مازندران انجام می‌شود گفت: تولید چای با حمایت دولت سیزدهم ۲۰ درصد افزایش یافته‌است.

حبیب جهانساز اظهار کرد: ابتدای سال ۱۴۰۰ قیمت هر کیلو برگ سیز چای ۶۶ هزار و ۸۰۰ ریال بود اما اکنون بهای هر کیلو برگ سبز چای درجه یک به ۱۸۰ هزار ریال رسیده‌است.

وی بیان کرد: تولید برگ سبز چای نیز از ۱۱۶ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ تن در سال گذشته رسید.

نشست شورای کشاورزی گیلان امروز (شنبه) به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha