۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 5334
کد خبر: 85510059
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اکران نخستین سوره مصور خلق شده با هوش مصنوعی در سطح شهر تهران 

تهران- ایرنا- دکتر سیفی دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به اکران عمومی نخستین ویدئوکلیپ قرآنی که با هوش مصنوعی تولید شده است گفت: نوید می‌دهیم که سایر سوره‌های قرآن نیز به همین صورت تولید و ارائه شوند تا بتوانیم ارتباط نسل جوان را با مفاهیم قرآنی تقویت کنیم. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، مهدی سیفی؛ رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران بیان کرد: هدف اصلی ما از تولید این ویدئوکلیپ، استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای جذابیت بیشتر ویژه نسل جوان و نوجوان همچنین فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی و دینی با استفاده از فناوری‌های نوین بوده است.

وی در ادامه گفت: استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای دینی، می‌تواند راه‌های جدیدی برای ارتباط نسل جوان با مفاهیم قرآنی و دینی باز کند.

سیفی افزود: استقبال پرشور مردم، به‌ویژه نسل جوان و نوجوان، از این ویدیو کلیپ نشان‌دهنده موفقیت این طرح است.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان اینکه بعد از تولید این ویدیو بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت کردیم که تأیید می‌کند استفاده از فناوری‌های نوین در تولید آثار دینی و قرآنی می‌تواند تأثیرات مثبتی در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: این اقدام نوآورانه نشان‌دهنده تعهد شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران به ترویج فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای مدرن و جذاب برای نسل جدید است.

سیفی اظهار کرد: امیدواریم که این ویدئوکلیپ به عنوان یک الگوی موفق قرآنی در سایر شهرها و کشورها نیز مورد استفاده قرار گیرد. نوید می‌دهیم که سایر سوره‌های قرآن نیز به همین صورت تولید و ارائه خواهند شد تا بتوانیم ارتباط نسل جوان را با مفاهیم قرآنی تقویت کنیم.

رئیس شورای عالی قرآن در پایان گفت : این پروژه در ایام بهار امسال تولید شد و اولین اکران آن در ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفت. این ویدئوکلیپ قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، محافل و دیگر رویدادهای قرآنی سطح شهر به نمایش درآمد و به زودی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در دیگر نقاط تهران و کشور، اکران این سوره و سوره‌های مصور دیگر را خواهد داشت.

اکران اولین سوره مصور خلق شده با هوش مصنوعی در سطح شهر تهران 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha